zaterdag 19 december 2009

Troost / Consolation

Red (vriendinnetje) en ik zouden naar een Kerst-Sing-Along gaan van een van de koren hier in de buurt, we hadden er erg veel zin. Onze wekelijkse kooravond was ons ook al door de neus geboord vanwege te veel afzeggingen. Ja inderdaad "zouden" want Red zag het niet zitten om 25km door de sneeuw te moeten rijden dus zou ze met de trein komen maar door de weersomstandigheden reed de trein maar zozo en dus met de vraag of ze dan ook nog terug naar huis kon komen, want ze hadden voor die avond hevige sneeuwval afgegeven, hebben we dus ook dit "feestje"maar afgeblazen. Te veel risico's en die ga je niet opzoeken. Maar je wat dan.......... alleen thuis, zin in wat lekkers, klein beetje chago....
Opeens schieten de ingredienten in mijn hoofd die ik een tijdje geleden heb gehaal voor cake e.d.
Sinds jaren dus maar weer eens een cake gebakken, ik heb er appeltjes met kaneel in gedaan dat vind ik altijd erg lekker en ik had nog verse cranberries liggen dus ook daar maar eens een paar van ingedaan om te kijken hoe dat zou worden. Nou dat wordt prima mits je natuurlijk van cranberries houdt, ikke wel!! Glaasje Glüwein erbij, geïnstalleerd voor de t.v. met een breiwerkje..... ach zo kon ik de avond ook wel doorkomen hoor.

Red(my friend) and I would go to a Christmas-sing-along of one of the choirs in the neighbourhood but because of the weather we didn't. There was to much snow and there would be much more later that evening. Our weekly choir-evening that week was also cancelled because of to much cancellations so it wasn't our favorite week.
So Red stayed at home, wisely, and so was I.
Home alone, wanting some goodies, a little cranky................so what to do???
Than there are popping some ingredients in my head that I bought a while ago to bake cakes and all.
So for years a baked a cake again with apples and cinnamon, I really like that, and I putted in some fresh cranberries to see if that would work........ Well it did!! if you like cranberries ofcourse. Well I like them!! So I sat down on the couch with a slice of cake, glass of Glüwein, knittingproject and my favorite series on the t.v. "House". ......... so I manage to get through this evening.

Geen opmerkingen: