zaterdag 12 december 2009

Inventariseren / Inventory

Gelukkig ben ik iemand die altijd eerst hetgene afmaakt voordat er iets anders op de pennen komt ...... euh toch??? En ook zal ik geen wol kopen voordat het andere op is....... euh toch???

Soms kan ik een beetje jaloers zijn op de mensen die op deze manier hun hobby uitoefenen. Zij maken het eerst af, hebben geen voorraad dus hoeven ook geen ruimte te hebben voor deze voorraad. Helaas zo zit ik nu eenmaal niet in elkaar. Er spoken altijd 100.000 dingen door mijn hoofd waaronder een heleboel patronen en ideeën. Soms is het dan handig om alles weer eens tevoorschijn te halen en de breimanden uit te mesten. Bollen die niet in gebruik zijn weer naar de voorraad en kijken wat er nog afgemaakt moet worden. Nou doe ik dat tegenwoordig sowieso met de zomervakantie, dan gaan alle "moet-nog-af-spullen" mee. Daar heb ik (waarschijnlijk)geen andere wol en kan dan ook niets anders opzetten. Tenzij ik daar een breiwinkeltje tegen kom met "die-heb-ik-nog-niet" wol.

Deze sok is van sokkenwol van de Lidl, ik vond het op de bol erg mooie kleuren maar met breien viel het me erg tegen vandaar dat deze nog steeds op een br(oertje/z)usje wacht.

This sock is from a skein of Lidl, I did love the colors on the skein but when I knitted the sock I was dissapointed, that's why he's still waiting for his br(other/s)ister.

Ook dit wantje voor Knitting with Love wacht nog op een brusje.Ik zou hiervoor het patroon uitschrijven en daarom is de 2e nog niet klaar. Logisch toch....????

This mitten for Knitting with Love is also still waiting for a brister. I would write down the pattern en that's why the second is still on hold. Logical ain't it......???

Deze sok is nog vers, deze zit ik momenteel te breien wanneer ik ook tv aan het kijken ben. Een simpel patroon op naalden 3,25mm. Dus misschien dat dit paar binnenkort wel afkomt. Ook deze zijn van gedoneerde wol voor Knitting with Love.

This sock is a young one. I'm knitting this while watching tv at the moment. It's also for Knitting with Love, it's with nld 3,25mm so maybe they will be FO's soon.

Dit is het begin van het 2e deel van de 24 van de Great American Aran Afghan. Wol van de Zeeman "Royaal" op nld 4mm, dit hele project zal nog wel even duren denk ik.

This is the 2nd one of 24 of the Great American Aran Afghan. Skein from "Zeeman "Royaal" on nld 4mm, I think this project will take a while.

Dit is een van de Ierse sokken uit de "Verena sokken Special". De handgeverfde wol heb ik ooit een keer besteld bij "Tommies Wol"die er helaas mee gaat stoppen. Ook deze is op nld 3,25.

These are one of the Irish sock from the magazine"Verena Special". The handdyed wool I purchased at "Tommies Wol", whom are going to stop the online shop sadly enough.
De chevron das heb ik ook nog steeds liggen hij is gelukkig wel al weer een stuk langer dan de laatste keer. Het is Colinette Jitterbug. De 2 strengen die ik had gekocht verschilde zo verschrikkelijk van kleur dat ik nu de kleuren per naald om en om moet breien om het kleurverschil niet op te laten vallen.

Still have my Chevron scarf to finish but it's allready much larger than last time. It's Colinette Jitterbug, the skeins were so much different in color that I have to knit 1 nld of both each time to finish it without noticing the colordifference.

Dit is er 1 die al lang weer was vergeten, wist niet eens meer dat ik die had opgezet.
Het vervelende is dat ik zoiets start zonder patroon, tenminste er zit iets in mijn hoofd en dat volg ik, maar wanneer je dat na een half jaar tegen komt heb je geen idee meer wat je er nu precies mee wilde. Nu heb ik in deze al een paar fouten zien zitten die me absoluut niet bevallen dus ik denk dat dit babysokje gewoon uitgehaald wordt.

This one I was already forgotten, didn't even know that I started it. The trouble is that when I start such thing there's a pattern in my head, not on paper, than when it appears after 6 month you don't know what you were planning to do. I also found some mistakes that bothers me so I think this baby-sock will be frogged.

Dan hebben we nog het Harten dekentje met nog maar een kwart te gaan ongeveer. Ook deze zou een gratis patroon worden omdat er mensen hadden aangegeven ook deze te willen maken. Maar het is nog steeds niet klaar.

Than there's the Hearts Blankie, just a quarter to go, and it had the nomination for being a free pattern because people loved it. But still not finished and so is the pattern.


Er was weer gevraagd naar nieuwe patronen voor de Kika beren. Vol goede moed begonnen maar het is nog steeds bij 1,5 patroon gebleven. Niet goed want het blijft maar in mijn hoofd zitten dat ik dit beloofd had te doen. Maar het lijkt me te ontbreken aan zin en inspiratie.
Maar moet nu echt een keer gebeuren.


There was asked for some new patterns for the Kika bears. I started it full of good spirits but it's still just 1,5 pattern. It's enoying because there's that little voice in my head telling me that I promised to do this. But I don't have the inspiration for it.

Dit is mijn oranje/ denimblauwe vest. Ik ben nu bezig aan de voorpanden. Hopelijk is het af voor de zomer, het wordt gebreid op nld 5mm in gewone tricotsteek dus dat zou moeten lukken.


So this is my orange/jeans-colored cardigan. I'm knitting the front now. I hope it will finish before summer ;-)) nld 5mm. So must manage.

En als je zoveel breiwerk heb dan moet je daar toch ook een breitas voor hebben niet waar???
Dus ben ik begonnen aan deze zwarte tas. Het is een combinatie van 2 Patronen de Viking-Bag met kabels en dit gratis interweave patroon.


When you have that much of knitting projects you have to have a decent knitting-bag, don't you?? So I started this Bag it's a mix of 2 patterns,
the Viking-Bag whith celtic cables and this free interweave pattern.


Dan is er ook nog een groen vest voor mezelf en wantjes voor Knitting with love(net beginnetjes) en de Schaatssokken natuurlijk.
Dus voorlopig heb ik nog wel wat te doen en is het toch verstandiger om niets nieuws meer op de naalden te zetten maar of dat lukt .......... ik denk het niet!!
Than there's also a green cardigan for me and mittens for Knitting with Love (just starters) and the skating socks ofcourse. So I think it will be better not casting on new projects again but if I'll manage that........... Don't think so!!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje, ben ik blij dat ik dit gelezen heb, ik blijk ineens reuze mee te vallen, bedankt lieverd!
Er zitten in elk geval hele leuke projecten bij....

Marbada zei

ow ja.....??? Val jij mee?? Tel jou projecten dan eens.......... ben benieuwd!!

lucie zei

O gunst, bestaan er echt mensen die eerst alles afmaken???? en geen enkel minibolletje op voorraad heeft??? ik geloof er niets van!!!
Maar zoveel als jij heb ik geloof ik niet op de pennen staan (niet genoeg breinaalden, haha)

Je moet deze blog uitprinten, dan kun je steeds iets afstrepen....

Marbada zei

Ik heb nog wel een paar breinaalden voor je hoor!!! Hahahaha

En ja die mensen bestaan echt!! Heb ze zelfs ontmoet.....

MariecusBruyn zei

hahahaha, ik zit hier te lachen, joh! En ik dacht dat ik erg was. Ik heb alleen maar een truitje, een paar volwassen sokken en een kindersok opstaan, oja, ook nog een sjaal, en een vest die ik aan het uithalen ben...
En net als jij begin ik met een patroon 'in mijn hoofd' en weet ik na al te lang met iets anders bezig geweest te zijn niet echt meer hoe het nu weer in elkaar zat. grinnik, ongelooflijk. En dan nog maar zwijgen over voorraad wol. En ik zou zo al terug willen, want ik heb weer een leuk idee, maar die kleuren heb ik nu nét niet liggen :)
Wel, veel plezier met kwart- en halve werkjes. Misschien kan je de kerstvakantie ook gebruiken als afmaak-tijd? (knipoog)

Anoniem zei

Oo heb hier gisteren zitten puffen om dit hele rijtje, maar mijn reactie is foetsie. Zeker wat fout gedaan :-)

Een hele rij maar ook wel hele leuke dingen.

succes met alles !!;-)

marian'ne m

Martine zei

oh ja, ik zie het dat je maar één iets op de pennen hebt staan hahahahaha

ik heb het dan zelf nog zooo makkelijk met maar 4 projecten op de pennen :-) (en amper 6 grote sunware boxen vol wol)