vrijdag 1 februari 2019

Oeps.....

Jup oeps.....
iemand nodigde mij uit voor sockmadness 13.........


Ik ben bang dat daar nog meer Wips uit gaan voortvloeien
maar ach we zullen het wel zien, ik heb iedere keer 2 weken voor 1 paar sokken
en ik moet het patroon volgen.

Nu was ik de afgelopen tijd wel een monogaam breister, dat komt niet heel vaak voor. 
SDS had gevraagd om voor haar en G nog een winterset te maken.


Zij wilde graag een okergele hele lange das(is met franjes 2.50mtr geworden, 4 bollen), muts en wanten, die je ook makkelijk zo in de wasmachine kan gooien voor bij haar nieuwe lichtgrijze jas.
Nu had ik bij de zeeman okergele tweed zien liggen (74% Acryl, 20% Wol en
6% Rayon/Viscose) dus daar ben ik maar gelijk om gereden.
En diezelfde avond nog gestart met de das.
30cm breed op nld 6, podcast aan, wijntje erbij en gaan......


Ze wilde het gewoon in ribbels en ze wilde ook graag wel zo'n lichtgrijze pompom die ik bij de action had gekocht op de muts.

Na wat zoeken op pinterest kwam ik dit gratis patroon tegen November skies 
Wel makkelijk al die ribbels want dat kan met je ogen dicht nog maar het wordt wel erg saai en zeker zo'n lang eind maar ja ik wilde het toch wel nu af hebben ipv met de zomer, wat meestal gebeurd bij haar omdat ze er verder nooit om zeurt dus dan vergeet ik dat weer.


Alleen de wanten moeten nog even overnieuw want die waren wat te klein voor haar en ze wilde ze het liefste gevoerd hebben........hmmm misschien deze winter nog maar even ongevoerd anders is toch echt de winter voorbij ben ik bang.


G z'n Winterset is ook een heel eind klaar
Hiervoor gingen we bij Jafari in Arnemuiden kijken want we konden geen goede kleur vinden bij zn camouflage jas. Geen bolletjes wol en geen kant en klare muts of das.
Bij Jeanet vonden we deze bolletjes van Borgo de  Pazzi Amore 160, een gerecyclede merino in precies de juiste kleuren van zijn jas.
Ik ben niet echt een fan van dit garen het is erg dof en met het breien lijkt het eerste gedeelte alsof het  katoen is.
Je merkt het ook als je de draad zelf pakt als je je handen kort bij elkaar houdt zit er weinig tot geen rek in pas als je bijv je handen 50cm uit elkaar houdt krijg je pas rek in de draad.
Maar de juiste kleur en weinig kriebel gehalte dus ja.......


Eerst een proef met enkele draad en op nl 4 maar dat was te fijntjes naar mama's zin wat ik al verwacht had dus over naar dubbele draad en nld 6,5mm.
De col hebben ze vorige week al meegenomen terwijl ik er nog geen foto van had gemaakt dus die zal ik later nog wel eens plaatsen.
Ook voor G moet ik z'n wanten nog breien maar heel even wat anders want kan even geen ribbeltjes meer zien. ;-)


Ik ben nog steeds druk aan het opruimen, ik ben door al mijn dozen met wol gegaan er zijn een paar bollen waar ik wel afstand van wil doen omdat het toch niet echt mijn kleur is maar verder.......onzin om dat weg te doen.
Maar klein beetje schamen doe ik me wel...... 
15 curverboxen en 3 ladekastjes vol met wol....
maar in mijn kantoor dus nog de nodige sokken- en shetand wolletjes die heb ik jullie vorige keer al geshowd.
Dan heb ik overal in mijn woonkamer nog wol liggen in manden en dergelijke......... 
en dan nog de nodige vachten in de schuur die nog gekaard en gesponnen moeten worden.....

Ik heb de kinderen al gewaarschuwd .........als ik dadelijk dood ben vinden jullie overal bolletjes wol en nog een paar dozen met lappen......... oh jee........ :-/

Nou ja mijn moeder noemde me vroeger al 'Bol Wol' vandaar de naam van mijn Blog.

Maar nu zou je ook denken met zoveel Wip's dat je ze dan ook wel allemaal gehad hebt
...........euh nee dus........


Een shrug.......maar dat worden denk ik maar weer 2 bolletjes of 3 geen idee......


Een trui maar geen idee welk patroon want dat zat er niet bij....dus misshien maar weer nieuw patroon zoeken.


Een vaatdoekje, het duurde even om te achterhalen welke steek ik nu eigenlijk gebruikt had en welke naald .......maar ach het is maar een vaatdoekje, gehaakt met Laina ooit gekocht bij de Wibra,met lekkere neon kleurtjes. 



Dit bouwerk om een col te weven nu was ie al een keer klaar maar veel te strak geweven dus was meer een soort van nekkraag. Ik ben geen wever en zal het nooit worden ook maar hetgeen wat ik had was niet genoeg om een col te breien dus zat er niets anders op.......


maar vind het er wel mooi uitzien dus nog even op de tanden bijten. Op het werk zeggen we dan afloggen, uithuilen en opnieuw beginnen.........2e keer gaat altijd sneller....
het uithalen(afloggen) is al gedaan dus.......


En ik was vorig jaar begonnen aan een zeemeerminnen staart voor mijn nichtjes
Met Sparkle van de Zeeman en ik vemoed Bianca van de Wibra samen.

Zo vond ik er dus nog 5 en ben ik er zelfs nog een paar kwijt.

Dat is nog het ergste dat je dus ook gewoon nog dingen kwijt kunt zijn, dat je dus nog weet dat er ergens dus nog minimaal 3 wips ergens liggen en ik vermoed in een tas in de schuur.

Zie jullie dat rood op mn kaken..........???

Maar snel over naar wat anders.......ahum....



Zo had moeder natuur van de week wel erg artistieke nachten,
zo mooi!!! 
Ik vond het gewoon erg dat ik mijn ramen moest krabben en moedertje natuur had er ook wel voor gezorgd dat dat niet zomaar gedaan was.........ppfftt dat was flink werken!!


En dan zulke mooie luchten ieder keer.



En afgelopen woensdag werkte ik vanuit huis, tja en dan met dit soort uitzicht ......supergenieten toch!!??


Ik kan er zo enorm van genieten, helaas geen kinderen meer in huis anders hadden we buiten geweest om sneeuwballen te gooien, sneeuwpoppen te bouwen en misschien nog even ergens te driften..............ja ik heb jongens hihi en moeders vind dat helemaal niet erg ;-)


3 opmerkingen:

hobbyloes zei

Wat heb je veel gebreid en zo leuk die mutsen met pompom.
En zovéél wol!!!
Je lijkt mijn moeder wel die had ook altijd een voorraad met wol.
Toen ze verhuisde naar het verzorgingshuis heb ik alle tassen met wol meegenomen,en al veel van gemaakt ook.
groetjes, Loes

Knutselpret zei

Lekker al die mutsen en sjaals en je voorraad ochdat valtbij mijdan nog reuze mee. Je kan lekker voo uit

Ilse * BY IK * zei

Mooie mutsen en sjaals maakte je. Vooral de oker gele set is mooi!
Jij kunt nog kilometers breien ... veel breiplezier.
Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)