zondag 17 februari 2019

Handwerkbeurs Zwolle

Twijfel twijfel,
wat zal ik doen???
Wel gaan, niet gaan..........
eigenlijk niets nodig op een paar kleine dingetjes na.......
Eigenlijk geen geld, dwz gewoon wat zuiniger aan moeten doen.........
Het wordt mooi weer dit weekend............

Maar ja  een dagje weer eens even op pad is toch ook wel weer lekker
Weer wat inspiratie op doen........


Dus kocht ik een dalurenkaart bij het kruidvat en bestelde m'n entree kaartje online
en stapte dus toch om 7.45 uur op de trein in Goes.
Een overstap in Rotterdam waar ik genoeg tijd had om een bakje koffie te kopen welke ik 
in het zonnetje op het perron samen met mijn Bosbessen muffin kon nuttigen.

Daarna in Zwolle een kleine wandeling naar de IJsselhallen om me daar in de drukte van allerhande handige dames te mengen.

En druk was het!!


Ik kocht niet zo heel veel, wat knoopjes voor m'n vest want ik had er maar 6 ipv 9 en gelukkig vond ik bij Grootmoeders knopendoos nog een setje dezelfde en als je dan toch zo lekker aan het graaien bent zie je natuurlijk nog veel meer mooie knoopjes maar helaas geen dubbele kaartjes dus hopen dat ik er de volgende keer nog een paar dezelfde vind.

Ze liggen er hier zomaar op hoor .......

Een mooi boek met mooie patronen van shawls en truien van verschillende designers.

een paar  sock tip adapters voor mijn Hya Hya naalden.

een sokkenwonder die ik inmiddels in gebruik heb voor mijn sokken maar waarvan ik nog niet weet wat er van moet zeggen, het is in ieder geval even wennen.

En kocht ik nog een extraatje bij de Landelijke Spingroep, een lont van mixed fibers(merino, zijde, bamboe en nog wat andere vezels die ik niet onthouden heb)

Rond een uur of 4 vond ik het wel welletjes.
Het viel mij deze keer een beetje tegen maar dit kwam omdat er ook heel veel quilt stands waren, het was immers de handwerkbeurs en niet de brei en haakdagen.


Eenmaal op het station stond er op de borden dat bepaalde treinen niet zouden rijden,
bij navraag kreeg ik te horen dat ik de trein naar Deventer moest nemen en daar kon ik overstappen.
Ik zag dat deze doorreed naar Roosendaal en aangezien ik daar ook langs moest kon ik net zo goed daar overstappen. Dus een dagje van zo'n 540 km........maar linksom of rechtsom de trip duurde beide 3,5 uur. 


Dus een soort van Rondje Nederland en dus 7 uur breitijd, tijd die ik heb besteed aan de Firestarter waar ik inmiddels de 2e sok van had opgezet want ze moeten toch ooit af.


Op zoek naar mijn 'Maakin'project tasje kwam ik nog een Oh ja........projectje tegen
Dus nog een WIP erbij.


Een Projectje wat ik gestart was in September in Shetland toen ik daar voor de 2e keer dit jaar was voor de Shetland Wool Week.
Ook toen had ik genoeg breiwerk bij me maar had het in de caravan laten liggen en tja als je dan in The Hub zit zonder breiwerk dat kan echt niet dus ben ik even snel naar J&S gelopen voor een paar lace bolletjes.


Vandaag ben ik afgedraaid want dit soort uitjes mag ik altijd wel even bekopen hoor maar gelukkig is het ook vandaag weer heerlijk weer en kan ik lekker met m'n sokken breiwerk het zonnetje in.

En heb ik dus een heerlijk weekend gehad.........


2 opmerkingen:

Knutselpret zei

Altijd gezellig zo'n dagje uit. ik heb overgeslagen maar zier veel mooie dingen langskomen :)))

hobbyloes zei

Leuk dagje heb je gehad en een mooie streng wol met die verschillende kleuren!