woensdag 30 juni 2010

Weer terug

Vorige week maandag heb ik de vouwwagen weer opgehaald en ben naar Brabant gereden en in Valkenswaard terecht gekomen. Camping de Brugse Heide, op zich keurig netjes en verzorgd maar nu eenmaal niet mijn soort camping maar voor een weekje ging ik dat wel uithouden. Ik ben nog steeds(ondanks de regenbuien in frankrijk) erg blij met mijn vouwwagentje, ik kan hier nl alleen mee weg. Hij is voor mij alleen te verrijden en op te zetten. Het enige puntje is wanneer ik 'm weer dicht moet klappen zou ik een extra handje goed kunnen gebruiken want dan moet ie net over een dood punt heen, maar goed met even jezelf kwaad maken of een handje van een welwillend medekampeerder lukt ook dat prima. Dinsdags eerst heerlijk op de fiets in Valkenswaard boodschappen en een onzinnig-dingen-rondje wezen doen waarbij ik dus bij de Xenos dit brabantsbonte kleedje tegenkwam en de delftsblauwe placemats. Lekker hollands, vanwege de kleuren van de vw had ik ook al onze doodgewone witte koffiebekers met keramiekstickers beplakt ook nl met deze afbeeldingen(stickers ook van de xenos). Gewoon voor de grap.....


Het weer was prima dus heb er dubbel en dwars van genoten, heerlijk gefietst, het is een schitterende omgeving. Zo fiets je weer in de bossen dan weer over de heide vervolgens door moerasgebied(de Malpie) en dan weer over de de weilanden van de boer over een zandpadje van pakweg 30 cm breed. Heerlijk al die verschillende landschappen, gewoon te veel om te bekijken.




Met af en toe een kleine stop om even wat te eten, te drinken, te breien en natuurlijk een beetje luieren in de schaduw. Wat prop je nu allemaal op en in de fietstassen wanneer je op pad gaat...??

  • Een fles water
  • Nog eens een thermoskan met water
  • Klein flesje sap (meer voor de lekker)
  • Soort van Liga koek
  • Fruit (bakje met druifjes of aardbeien ofzo)
  • Paar boterhammetjes
  • Wat snoepies
  • T-shirt
  • Vest
  • Plaid
  • en in 1 fietstas mijn rugzak omdat ik die niet een hele fietstocht met die warmte op mijn rug wilde hebben.
  • ow ja en natuurlijk mijn breiwerk (sokken voor mijn vader)


Ik kreeg dus ook herhaaldelijk de vraag of ik aan 't trekken was. Nou daar leek het ook wel een beetje op zo volgestouwd zat die fiets maar ach beter mee verlegen dan om verlegen toch??

Ik heb me daar dus prima vermaakt met elke dag een fietstochtje en voor de rest natuurlijk met kamperen en breien voor kleinkind en vaders. De sokken van vaders zijn af maar ik ben ze alleen vergeten te fotograferen. Het was een simpel paar in 3r-1av met bruin gemeleerde wol van Meilenweit "Bosco" van Lana Grossa.

Deze heb ik natuurlijk gelijk op de post gedaan toen ze klaar waren, ze waren zeer welkom want ondanks het warme weer heeft ie ze gelijk aangetrokken.


Af en toe heb je een zonsondergang die de lucht helemaal oranje kleurt dit keer was het de maan die helemaal oranje gekleurd was. Heel appart maar schitterend. Hoop alleen dat het kwam door de vocht in de lucht en niet door alle rotzooi wat er rond zweeft.

Vrijdags is vriendjelief ook nog gekomen en zodoende had ik zondag ook nog een extra handje voor het opruimen en inklappen van de vw en natuurlijk een extra beetje gezelligheid voor die dagen.

Geen opmerkingen: