zondag 8 december 2019

Nr 4 +... telleurstellingen


Dit is nr 4 van mijn wollige advent kalender.
Ik kan wel telkens een foto ervan maken maar ze lijken behoorlijk op elkaar.
Wat dat betreft ben ik wel een beetje telleurgesteld want als ik een advent patroon had willen maken had ik bijv gewoon een rode muts gehad met hele lichte kleurschakering maar meer ook niet deze is iets meer naar het kersenrood. ik had gehoopt op een bijv wit gespikkelde of licht strepend of wat dan ook maar inmiddels heb ik dus 4 kleuren rood die voor mij te dicht bij ekaar liggen.
Dus dat wordt de komende tijd veel sokken breien met rode hiel en tenen ofzo......... :-(


Gisteren maakte ik dit kussen af. Ik was het begonnen om de corner to corner patroon/steek eens uit te proberen en om te kijken of je zomaar bijvoorbeeld een borduurpatroon als tekening kon nemen.
Maar ja als het dan eenmaal gehaakt is en het is gelukt dan blijft het natuurlijk weer liggen want de nieuwsgierigheid is over........


Zo kon ik natuurlijk eerst alles 100.000 draadjes nog wegwerken



Ik was ook de achterkant al gestart maar natuurlijk voor het gemak maar weer niet afgemaakt dus mhaakte ik de boel af, zetten de 2 delen aan elkaar en de knopen erop.
Deze kan dus ook weer van de lijst.


Deze heb ik al eerder laten zien en ik was bij deze dus de 2e sokken erbij aan het breien.......
Ik had het idee om deze naar mijn nichtje en haar dochter te sturen maar dan moesten ze wel mijn-nichtjes-bestendig zijn 😉


De groene had ik inmiddels afgebreid en wat blijkt.......... ik had nr 1 op mijn metalen hiya hiya sharp rondbreinaald gebreid en nr 2 op bamboe dpn's......
Dat moet je dus niet doen!!
Het blijkt dus dat nr 2 veel groter uitvalt dan nr 1 ook het afgekante boord ziet er niet uit.

Ik hoopte dat de was nog een beetje vergevingsgezing was maar daar kwam nr 2 nog groter uit als dat ie erin ging ook de droger maakte geen verschil.......

Dus inmiddels is de sok weer een heel eind uitgehaald en ben ik m opnieuw aan het breien voor de zoveelste keer........


De donkerblauwe heb ik ook maar gelijk mee in de wasmachine gegooid want van Treviso stond me iets van bij dat ie dat niet zo leuk vind en inderdaad de sok kwam vervilt uit de wasmachine dus nr 2 hoef ik daarvan niet meer te breien. 

Ook een kleine teleurstelling maar deze was dus niet mijn-nichtjes-proof...........


Zo had ik nog een teleurstelling........
Toen ik in oktober terug kwam van vakantie lag er bruinachtig stof in mijn kastjes........

Ik heb al 10 jaar een soort van noodkeuken en op de ze plaats stonden dus 3 aangepaste billy kastjes.
Door allerlei omstandigheden is het er nog steeds niet van gekomen om er een fatsoenlijke keuken te maken maar het komt wel steeds sneller dichterbij dat het toch wel heel hard tijd wordt.

maar goed bruinachtig stof ........alleen aan de ene kant van mijn keuken en niet aan de andere kant waar ook nog zo'n 5 Billy kasten staan. Geen idee van wat het was dus de hele kastenbende leeg gehaald, schoongemaakt en de boel weer terug gezet.
Maar nu na een 2 maanden lag er weer allemaal van dat stof, toch nog maar eens verder op internet gezocht en blijkt het houtworm te wezen .....😱 dat zie je bijna niet omdat het geperst hout is en al allerlei 'gaatjes'heeft.
Dat verwacht je toch ook niet het is meer plastic dan hout maar ja door alle losse delen, geperst hout en overal gaten om je plankouders in te drukken  is het niet echt mogelijk om het te behandelen.

Dus de Billy kasten naar de stort, gelukkig had ik dit oude kastje nog in de garage staan want ja ik moet toch ergens m'n kommen, borden en schalen kwijt..........
De hele boel op die plek met bloedheet sop afgedaan en nu maar hopen dat die houtworm niet ook al ergens anders is begonnen.

Dus al met al een lekker weekend...........


Het tweede vlammetje is bijna niet te zien.......
maar fijne 2e advent!! 


1 opmerking:

Knutselpret zei

oei houtworm is heel vervelend !! Maar wat een mooi kussen ook al een afmakertje en sokken altijd lekker warm