zaterdag 15 juni 2019

SMAL

Grace van Babbles Traveling Yarn podcast en Mina van Knitting Expat houden een SMAL
een Spinning & Making ALong

dwz dat je je garen spint en daar iets van maakt 
of als je niet spint dan kan je meedoen aan de MAL en maak je dus iets van handgesponnen garen.

Toen ik Grace haar podcast aan het kijken was waarin ze alle batts, lonten en andere materialen had opgezocht en aan het verzinnen was wat er bij elkaar kon en wat ze er van kon maken dacht ik dat dat voor mij ook wel eens goed zou zijn.

Dus wol spinnen voor een project welke je wil maken.


Ik was nog bezig aan de grijze suffolk en was eigenlijk aan het bedenken wat ik daarvan wilde maken toen ik me bedacht dat ik in 2015 eens een hele regenboog had geverfd met voedingskleurstoffen.

dus ik dook mijn voorraad in op zoek naar de regenboog kleurtjes.



Ik verdeelde de wol in 2 delen om ze als regenboog achter elkaar te spinnen en te twijnen

Nu had ik wat te weinig van de paarse kleur dus wilde ik er nog wat van bij verven.


maar ik koos de verkeerde kleuren om te mengen (rood ipv roze met blauw) en kreeg dus hele andere paars, veel te donker dus.
Dus maakte ik nieuw mengsel maar dan ben je bezig en is het zonde om bepaalde verbaden weg te gooien dus had ik na een paar uur een heel kleurig wasje........



Gelukkig kun je met batts ook nog kleuren wol mengen op de kaardemolen dus had ik met wat kleurtjes bij elkaar en de originele die ik had toch 50 gr paars/lila.

Ook de blauwe heb ik nog wat aangevuld omdat dat de laatste en onderste kleuren zijn en dus veel garen nemen. 



Inmiddels heb ik 1 klos helemaal af en de andere moet ik alleen nog een klein beetje donkerblauw en paars.


Morgen twijnen en dan kan ik de Soft Rainbow Shawl van Zsuzsa Kiss opzetten.

Zo'n zin om hieraan te beginnen..........


Ik vertelde vorige keer dat ik gewonnen had met de lotery van blij dat ik brei en dit is mijn prijs van KnitPro:

- een leuk projecttasje
- een mooie  houten shawl speld
- steek markeerders
en 3 kabelnaaldjes



1 opmerking:

Code Lief zei

Dat is een hele mooie streng geworden, met de regenboogkleuren, en het patroon past er perfect bij. Succes met de rest van de SMAL!