zondag 14 juli 2019

Allerlei

En zo zijn we opeens wéér een maand verder....ppfftt niet bij te houden.....
Dat van elke week een stukje kan ik schijnbaar niet waar maken.


We hebben best wat dagen mooi weer gehad al zou je je dat nu bijna niet meer herinneren.....
G is weer wat vaker bij mij dus trekken we er weer lekker op uit.


Een middagje naar Veere, door de vestingwerken naar het strandje,
 natuurlijk hadden we een BBQ met al mijn Pride & Joy(kinderen en kleinkinderen)
Hebben we een tuin uit staan graven met 34 gr......omdat het nu eenmaal afgesproken was met derde..
niet te doen........ het water liep al van je lijf af als je alleen nog maar op je schep leunde......



Weer eens naar de Vlindertuin die met de vakantie gelukkig ook op de maandag open is.
Kind lekker spelen, oma lekker breien.


Zo zijn we ook lekker wezen fietsen over de zeedijk en natuurlijk hebben we even uitgerust op het strand hahaha waar we krabben hebben gevangen totdat we genoeg sneeën in onze handen en voeten hadden......en het tijd was om weer verder te fietsen en dus de krabben weer vrij te laten.


6 juli hadden we nog een optreden met de band 'Round the Corner"
Wat helaas door het weer maar kort duurde......
Door de hevige regenval en het water wat van het dakje boven het podium kwam recht in de contactdozen knalde de aardlek eruit en was het afgelopen.......gelukkig is alle apparatuur nog heel en wij ook.......
We waren maar wat vroeger begonnen omdat we al snel klaar waren met de soundcheck, daarom hebben we toch nog 6 nummers kunnen doen anders hadden we niet eens gespeeld.

Al weken kurkdroog en net die ene avond..........................


De tuin is ook weer explodeerd .......hahaha.....
Doordat ik me niet echt jofel voel zit ik minder buiten als anders.
Af en toe even ergens anders in de tuin om ook eens van die kant te genieten.
Weer breien aan mn vest wat ik voor de 2e keer tot aan de oksel heb uitgehaald omdat ik een hele rare bobbel had wat dus ook absoluut niet mooi zat, ook niet nadat ik de boel had dicht genaaid.

Maar dan zit je even lekker buiten te breien......en zit er maar 1 klein gaatje in de rugleuning van de bank waar je bol door kan.....natuurlijk rolt je bol wol dan net daar de struiken in en natuurlijk gelukkig niet zo ver........ 😜 kan je m zien liggen in de middelste foto? 😂


De rare bult is er nu uit en zit het stukken beter alleen zijn mijn mouwen nu erg precies pas dus zal ik deze weer een stukje uit moeten halen en wat langer breien. 


De Labedissen zijn af............ gebreid met Jamieson's & Smith.


Fibre Friends Podcast organiseert een Self Striping Sock KAL dus zette ik hiervoor een nieuwe sok op maar het zijn nogal wilde strepen .........maar ik vind de kleuren geweldig. Geen idee welk garen dit is want het label was eraf.

Nu was ik de laatste tijd zo goed bezig om alles af te maken maar helaas is dit weer helemaal om zeep........ik heb inmiddels gewoon weer 26 WIP's 😱


Ik sprak Janice uit Shetland en ze vertelde me dat ze bezig waren met een crowdfunding voor 'The Peerie Makkers'. Een club die jonge kinderen leren breien om het erfgoed van Shetland in stand te houden. Peerie = klein Makkers= brei(st)ers.
Aangezien ik in September weer afreis naar Shetland om daar weer van al het moois en Wool Week te genieten vroeg ik of het nut had dat ik ook wat van deze hoofdbanden zou breien voor de crowdfunding en deze in september mee zou brengen.
Dat aanbod werd met veel enthousiasme ontvangen en ik kreeg direct alle maten, patronen en eisen toegestuurd. Het verbaasde me hoeveel kleurtjes ik eigenlijk al verzameld had van deze Schetlandse wol van Jamieson's & Smith en Jamieson's of Shetland. Want het moest wel met de wol van Shetland gebreid zijn.


Dus dit is nummer 1............


Wel gelijk een FO 

Geen opmerkingen: