zondag 6 april 2014

Kleurrijk weekend


 Het was een druk, feestelijk en kleurrijk weekend. 


Zaterdag moest B1 afzwemmen en natuurlijk gehaald........


Werd vaders 77 en dat hebben we lekker op het strand gevierd bij de Pantha Rhei, waar de kinderen zich prima konden vermaken met scheppen, emmers, vormpjes, frisbee's en helicoptertjes(ook de iets grotere kinderen  ;-)....!!)


Kocht ik voor de stoere tuinman nog wat buitenspulletjes.


Nog wat nieuwe kleurtjes voor de voorraad.


Wat plantjes voor in de tuin.
Waaronder ook 2 bloeiende olijfboompjes wat minder handig was in de auto en met de hooikoorts.... :-/ , oen die ik ben...


Vandaag ben ik gestart met een heerlijke wandeling onder de dreigende luchten.
Weliswaar onder de invloed van puffertjes, neussprays en ibuprofen maar even lekker wat doen, wat bewegen........ want mezelf een week lang rustig houden is voor mij eigenlijk een onmogelijke opgave

Heerlijk wandelen langs alle bloeiende fruitboopjes, zo mooi die bloesems!!


Over de Mairedijk waar nog niet zo lang geleden heel veel bomen zijn gekapt.
Er stond nu ook een bordje met uitleg. Populieren zijn de snelstgroeiende bomen en de wat oudere worden dus zwak met het gevolg dat er nog wel eens wat takken afbreken. 
Dus worden de bomen gekapt ivm gevaar voor de recreanten en beschadiging van de landbouwpercelen.

Voordat er gekapt wordt worden de bomen eerst onderzocht op aanwezigheid van vleermuizen en vogels(spechten, boomkruipers, roofvogels). Enkele bomen zijn daarom ook blijven staan omdat er in de holtes slapende vleermuizen werden aangetroffen.

De schade aan het pad is hersteld door er een laag schelpen te storten en zodoende alle putten en andere oneffenheden weer glad te strijken.
Ze proberen me gewoon gek te krijgen ......... een laan vol met schelpjes ....... hoe kom ik nu zo ooit aan mijn conditie!! want wat ga ik doen.......??
Ik wandel stevig door(lees: tandje lager) met mijn blik naar de grond gericht af en toe maak ik wat squads( lees: bukken om schelpje op te rapen) als extra oefening en kracht inspanning........

linksonder: voor & na de kap
Gelukkig worden er binnenkort weer nieuwe boompjes geplant want ik vind het maar kaal zo hoor.


en langs de spoorlijn. 
Er zijn al wat fluitekruidjes die heel dapper staan te bloeien, nog even en dan lopen we hier weer door een laan vol met wuivend fluitekruid.


En was ik net op tijd weer terug thuis........

sneak peek
Lekker aan de koffie en verder breien aan de volgende baby deken.


1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een gezellig logje! Dank je wel.