woensdag 21 augustus 2013

Hopelijk...........

Ik bestelde bij Wolhalla 2 bollen Crystal Palace Mini Mochi - kleur 108 Neptune op de hoop dat deze bij de vilten lap past qua kleur zodat ik er met deze wol een rand langs kan haken.


Met mijn geluk waren ze natuurlijk net met vakantie maar elke woensdag zouden de orders verstuurd worden en ja hoor!! Vandaag kreeg ik 'n mailtje dat ze op de post zijn. Oeh ben benieuwd.....

Als de kleur niet past heb ik in ieder geval weer mooie wol voor zo'n mooie das of lekker warme sokken ofzo.

 
 
Met dit soort kleuren is het zo slecht te zien en valt dus echt niet te fotograferen
Het lijkt hier of ie overwegend paars is maar er zit heel veel aqua en zeegroen in (en ik moet hoognodig mijn nw telefoon in gebruik gaan nemen want foto's nemen met die oude is geen goed idee meer)



Ook heb ik vandaag de eieren van kip Cato gewisseld, Cato zat weer te broeden maar op onbevruchte eieren dus heb ik vandaag de wisseltruc gedaan maar ik geloof niet dat ze het pikt. 3 eieren heeft ze al verbannen.
Dus dat is afwachten...........en hopelijk scharrelen er hier dan dadelijk een paar donzige kuikens.

Haar eerste nest waren 10 eieren en nu had ze er 8. De eerste keer zat ze onder een zeil waar allerlei rommel onder lag en half op de voet van de Bbq, nu zit ze onder een struik bij andere buren.

 
 
Als deze eieren uitkomen wordt dat wel lachen denk ik want Cato is een Krielkip(wel een redelijk grote) en de eieren waar ze nu op zit zijn waarschijnlijk Barnevelders.

 
 
Ik ga in ieder geval met hulp van de buurman een kippehok/ren bouwen zodat Cato van de winter een goed onderkomen heeft anders hebben we dadelijk diepvrieskip. Ergens in februari is Cato aan komen vliegen en is niet meer weg gegaan. Ze heeft het hier prima naar d'r zin.
Ze pendelt heen en weer tussen de buren en mij. Bij de buren gaat ze overdag eten halen want die zijn wel thuis.....ze loopt/rent dan naar de schuifpui en tikt tegen het raam of gaat gewoon heel ongegeneerd zitten krijsen. Zodra ze buuf ziet schiet ze naar de plek waar het altijd wordt neergegooid. 's Avonds komt ze weer bij mij om eten als ze niet zit te broeden tenminste. Slapen doet ze gewoon in de bomen het liefst zo hoog mogelijk. Daarom wil ik ook een grote ren want ze is nu zo gewend aan de ruimte, ik zou het zielig vinden als ze in zo'n klein hok zou moeten zitten.

 
 
Het is een mooi kipje maar echt een gek beest, we hebben al veel om d'r gelachen.

 

Geen opmerkingen: