woensdag 26 december 2012

Water-Yule met Yule-water


Sinds een aantal jaren vieren wij Yule, dit was ten eerste om de overige familie niet in de weg te zitten.
Maar ook de achterliggende gedachte zegt mij meer dan de kerstdagen.
Ik heb meer met de natuurelementen dan met het geloof van welke stroming dan ook.

Dus wij vierden de terugkeer van het licht, dat de dagen weer gaan lengen, met een lekkere maaltijd en nuttige kado's.
Als het weer het toelaat vieren we dit dan 's avond ook buiten bij het vuur.
Dat was dit jaar niet het geval want het water kwam met bakken uit de hemel, plus dat we ook nog met een paar zieken te maken hadden.
We vierde Yule deze keer de 22e, gelukkig maar want nadat al het gespuis was vertrokken zag ik verdachte plekken op de grond die mij ergens vaag bekend voor kwamen.

Het was al snel niet meer vaag bekend .... Door het hoge waterpeil perst het grondwater zich, in eerste instantie, met moeite door de vloer van de kelder waar ik mijn keuken heb gemaakt.
Er loopt over een groot gedeelte van de keldervloer een scheur waardoor het na een tijdje het water zónder veel moeite naar binnen komt.
De eerste keer dat mij dit overkwam was precies in de week dat ik zou verhuizen 2 jaar geleden waardoor vrienden mijn spullen verder hebben ingepakt en ik constant in de weer was met de alleszuiger.(hoeraatje voor de alleszuiger want je zal het allemaal op moeten dweilen!!!)
Vorig jaar heb ik er geen last van gehad maar op het moment heb ik weer een aardige waterpartij in de keuken. Gelukkig stonden de kasten nog steeds verhoogd op stenen en de tafel nog steeds met zn poten in plastic bakjes dit alles uit voorzorg. Het is nog steeds na 2 jaar een "nood"keuken door alle omstandigheden dus heel veel kwaad kan het niet, je moet alleen niet een paar daagjes op vakantie willen want dat is niet verstandig.
Verstandiger is na een aantal uurtjes de boel weer even te zuigen ....... helaas!!
Gezien de weersvoorspellingen lijkt het erop dat ik voorlopig nog even bezig ben met water zuigen.:-//

Geen opmerkingen: