zondag 30 december 2007

"Chicken"

Mag ik even voorstellen

dit is mijn allerkleinste grote vriendin:

"Chicken"
Om chicken niet helemaal in een jas te hoeven heisen als ze slaapt en 's avonds nog verkast moet worden vond "Red"(haar mama) misschien een poncho wel handig.

Aangezien Red een vriendinnetje heeft wat breit, ik dus, werd deze besteld................

Hij is al een poosje af maar Chicken moest nog poseren.
dus bij deze.........
Ze schijnt 'm prima te vinden en ook haar bijpassende muts.


De poncho is gemaakt van multi-color wol van de Zeeman(nld 7mm). Het is een heel simpel model eigenlijk gewoon een heel groot vierkant met een gat in het midden.



Ik heb dit model(en de wol) ook gebruikt voor een poncho voor de kika beren.


Zie voor gratis patroon de pdf file op :


http://www.stitchnbitchdag.nl/htmls/goed_doel_kika.htm

btw: het 'roze vestje', van chicken haar vriendinnetje, is/zijn weer bollen wol. Ik vond het niet mooi te veel gaatjes. Is erg moeilijk regelmatig te breien.

Dus hij gaat nu weer overnieuw maar dan op nld 3,5 ipv 4 op de hoop dat het dan wat regelmatiger, dus mooier is. Ik ben inmiddels weer halverwege het rugpand.... :-\

1 opmerking:

MoniqueB. zei

Hoi, ik las dat je een reactie op mijn blog had achtergelaten bij de Malabrigo Sjaal. Dank je.

De poncho van Chicken ziet er erg schattig uit. En is vast lekker warm. Het staat haar goed!

Groetjes MoniqueB.
aka Bridget's Mom.