zondag 24 november 2019

Goed bezig........

Zoals elk jaar ben ik het weer een beetje zat......
Weer veel te veel WIP's (work in progres)
27 stuks......... 😱


En ik wil nog zoveel projecten opzetten.......
Ik heb zoveel mooie patronen gekocht ........
Niet alleen patronen maar ook mooie wolletjes........

Maar ja dat gaat toch niet als je zoveel onafgemaakte projecten heb liggen 
Dus er moet wat gebeuren.


Natuurlijk nam ik ook genoeg projecten mee opvakantie zoals deze wild gestreepte sokken.


Ik maakte ze thuis af omdat ik in Shetland zelf nog heel wat andere dingen te breien had zoals de 
SWW 2019 hat.......en zelfs die is nog niet eens helemaal af haha


Zo had ik met een paar oude wolletjes nog een muts opgezet.
Wol en mohair samen wat op dit moment heel erg in is.


Dat moest ik toch ook eens proberen en breide er een slouchy muts van.
Van de week een mooie bordeaux rode pompom gekocht die moet ik er nog even opmaken.


Ook deze afgemaakt velours garen samen met superzacht fantasie garen.
Ook allemaal oude bolletjes dus geen idee wat het  merk was.


Zo had ik nog een eigenwijs jongetje die dacht dat hij wel met droge voeten over/door een plas water kon door over een paar net neergelegde stenen te lopen, niet wetende dat deze nog niet stabiel liggen en dus zo met 2 voeten het water in gleed en verder moest met natte voeten op een lange bos/strand wandeling dus sinds die keer liggen er een paar kaplaarzen in de auto............


 maar aangezien dat om deze tijd erg koud kan zijn een paar dikke sokken voor 'm gebreid. Ook deze liggen nu standaard in de auto..............
Ik breide ze met Noorse sokkenwol en Treviso


Deze breide ik voor hetzelfde eigenwijsje.... met Napoli sokkenwol.
maatje 35..... nog even en hij past mijn sokken.


Dit vest had ik af maar de pas was veel te groot omdat ik ipv 2 kleuren de vormen met r en av had gebreid ........ en dan is het wel zo slim om naar een kleinere naald te verwisselen.


Dus haalde ik de pas eraf ........en breide 'm overnieuw nu met een kleinere naald


en 'maasde' de pas weer aan de rest van het vest.
Hij zit nu vele malen beter.


Ik hield 65 gr wol over...............


10 november was het nog zulk heerlijk weer dat ik 
heerlijk buiten heb zitten breien en Steekmarkeerders heb zitten maken.


Niet dat dat iets van mijn projecten opruimden maar het was wel leuk om te doen.


2 opmerkingen:

DagelijkseOnzinDingen zei

Wat een mooie dingen heb je gemaakt! Leuk om zo even mee te mogen genieten! Groetjes, Annemarie

Knutselpret zei

wow goed bezig Elizabeth had er ook al last van de dingen die eens af moesten, en eerlijk gezegd hier ligt ook nog
wel het een en ander ha ha er hebben dus meer mensen last van. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe jij de steek markeerders maakt. Ik wil ook wel eens wat afmaken maar voor ik het weet ligt er weer meer bij. Maar eens een afmaak weekje plannen