zaterdag 4 mei 2019

Meer lol met wol


Ik ben met dit vest bezig van Kate Davies.
Het vest van Kate is uitgevoerd in Jamieson's & Smith 4 ply jumper maar ik had nog wat lichtgrijze tweed liggen van een uitgehaalde trui omdat ik die net iets te kort vond maar nog steeds wel weg was van de wol.
Ik kocht er bij Mo & More een paar maanden geleden nog wat donkergrijze en petrolblauwe tweed bij en ging aan de gang.
Ik brei het top down in het rond ipv bottum up en plat.
Dus je begrijpt het heeft aardig wat rekenwerk gekost en het heeft dus eigenlijk totaal niets meer met haar patroon te maken maar dat is vrij normaal voor mij ;-)


Ik was al een heel eind maar bij het passen vond ik het veel te wijd en ook mijn armsgaten te groot.
Ik twijfelde al vanaf het begin aan mijn naald keuze dus pakte ik een half maatje kleiner.


en begon overnieuw......


Het valt nu ietsje kleiner en smaller uit dus hopelijk is dat hetgeen ik nodig heb.

De grote kan nu weer uitgehaald worden en dus weer verder aan de kleinere gebreid worden,
zo heb je nog een lol van je wol. Nu voor de 3e x gebreid.


Ik vond deze leuke etuitjes nog vandaag bij de wibra, leuk om daar je centimeter en een paar steekmarkeerders e.d. in te doen voor in een projecttas.


In een curverbox en tas vol met allerlei ooit gekregen wolletjes kwam ik een heleboel mohair tegen in allerlei kwaliteiten, ik heb allerlei bollen in mijn voorraad  die niet in mijn voorraad hoofd zitten hihi omdat ik soms tassen met wol krijg van mensen die klaar zijn met breien of haken ;-)
Zo kom je nog eens wat leuke dingen tegen, het enige is wel dat je voorraad dus nog groter is dan dat je al dacht.........
Lijkt me leuk om van al die mooie kleurtjes mohair een kleurig strepenvest te breien, een lekker vestje voor de zomer die totaal geen plek in neemt, zo'n vestje dat je makkelijk in een tas kan frommelen.


Ook zat er nog een hele mooie witte in, die zou ik willen gebruiken om een mooie Lace shawl van te breien.
Ik heb er ooit eens 1 gehad maar ik denk dat iemand daar in Frankrijk blij mee is geweest.


Ook zat deze antieke mohair van Phildar er in. 
Samen met een fingering weight bordeaux wolletje word dat een  muts en col.
De kleur is helaas niet zo goed te zien maar de mohair is een soort olijfgroen en rood, wel een mooi wolletje ook al is het antiek.


Vorige week ben ik met m'n kleine kind G 3 dagen naar Texel geweest waar we genoten hebben van heel veel dingen en van elkaars gezelschap natuurlijk.
G is een enorme stuiterbal en heeft 3 dagen lopen rennen hahaha en ik heb daar braaf achteraan gehobbeld.
We hebben de vuurtoren beklommen, natuurlijk naar strand geweest (hebben we hier niet he....;-)) gelukkig kwamen we nog een pluktuin tegen want we hadden wel al een hele dag velden vol tulpen gezien maar ja die mocht hij niet plukken ....... 'eentje kan toch wel??' 
Dus in de pluktuin mocht hij eindelijk een paar tulpen plukken............ 
hij is helemaal weg van bloemen. 
Verder hebben we nog zeehonden en bruinvissen bewonderd bij Ecomare en lammetjes, kippen en cavia's geknuffeld bij de Schapenboerderij waar ik heerlijk heb zitten breien en G heerlijk gespeeld heeft. De volgende dag zijn we naar de Bonte Belevenis geweest waar we een kaars, zeepje en zelf brood hebben gemaakt. Ook dit is een geweldige boerderij met een hoop dieren, skelterbaan, trampolines enz enz.
Dus ook hier hebben we ons uitstekend vermaakt tot het weer tijd was om naar huis te gaan..........😞
 Ach er komt vast weer een volgende keer.........



Geen opmerkingen: