zondag 14 februari 2016

Spin Challenge

Ik vertelde hier al van de Spin challenge en van de hoofdbrekens die ik daarvan had.........

Nou ik ben eruit hoor!!
nu hopen dat het ook wat wordt.......



Eerst heb ik alle kleurtjes eens uitgestald en op me in laten werken...
Wat moest ik hier nu eens van maken.

Er zat ook vlas bij en we moesten alles gebruiken dus dat ben ik eerst maar eens gaan spinnen na tig keer door de kaardemolen gehaald te hebben.
Het vlas borduur ik er later op om het er ook evt weer af te kunnen halen wanneer het niet prettig draagt. 

Langzamerhand begon het te dagen......


1- van nacht naar dag (boven naar beneden)
2- van dag, naar wei, naar strand, naar zee (beneden naar boven)
3- van zee, naar zonsondergang naar nacht (boven naar beneden)


Dan krijg je dus 2 van deze.
Niet de ideale oplossing, het mooiste zou zijn alles in 1x te spinnen en daarna navajo twijning te doen.
Maar ja, ik ben geen gevorderd spinner en vind gewoon twijnen al moeilijk genoeg dus die techniek heb ik maar even achterwege gelaten en gehoopt dat het redelijk in elkaar zou overlopen.

Helaas waren er toch wat stukken veel te lang ten opzichte van de ander qua kleur dus heb ik er toch stukken tussen uit moeten halen en knoopjes moeten leggen maar dat komt met breien wel weer goed.

(nu las ik ook net in een spin boek dat dat niet eens had gehoeven beetje los pulken over elkaar heen leggen en wat extra twist geven met twijnen en nog even tussen je vingers heen en weer rollen)


Heb toch ook nog aardig wat lelijke dingen gezegd onder het spinnen omdat er wat materialen bij zaten die je bijna niet uit elkaar getrokken kreeg en aangezien mijn hypermobiele duimpjes dan helemaal de andere kant op gaan doordat ik kracht moet zetten doet dat nogal zeer..........
Ik heb vorige week braces aan laten meten en hopelijk kan ik die snel gebruiken.


Maar ondanks alle lelijke woorden heb ik toch best nog een mooi wolletje tevoorschijn getoverd

Ik noem het 24 uur Zeeland

Het hangt nu te drogen maar ik kan niet wachten om ermee te beginnen.


Om de kleuren niet door te laten lopen met drogen heb ik de streng op  een broeken hanger gehangen zodat ik het uit elkaar kon schuiven. Want blauw en wit en paars en donkerblauw e.d. zijn niet echt kleuren om bij elkaar gebonden te laten zitten.
Ook aan de onder kant een broeken hanger gedaan voor wat zwaarte en ook om het uit elkaar te kunnen schuiven.
(sorry voor de slechte foto)


Dit zijn de frutsels die ik tot nu toe over heb en het bolletje vlas.(onderin)
Dus deze ga ik op een andere manier op het breiwerk verwerken.
Het roze bolletje is ook getwijnd, deze ga ik gebruiken voor bloemetjes te maken.

 
 

5 opmerkingen:

marian'ne m zei

Je bent er naar druk mee, leuk om je proces te volgen.
Mooi resultaat.

AU, duim !!

petronille zei

Mooie kleuren. Ik vind je tip van de broekhanger heel handig. Die ga ik zeker gebruiken.

Villa Zeezicht zei

Oh... wat leuk zeg, en weer zo heel anders dan wat er bij mij van mijn wieltje gekomen is! Ik vind het echt heel mooi wat je gemaakt heb en zou eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, wel weer opnieuw willen beginnen, haha. Nu met andere keuze's. Dat vlas ligt hier nog steeds te wachten.. wel een slimme tip om het door de kaardemolen te halen.. thnx!!

Knutselpret zei

wat mooi ik zag het al bij stefanie leuk idee en ben heel benieuwd naar jullie eind resultaten

Anoniem zei

Prachtig..
Alleen je moet de wol laten drogen zonder gewicht eraan. Door het gewicht rek je de draad waardoor je breiwerk schuin kan trekken en krimpt.. Vraag me niet hoe ik dat weet. De trui was af.

Petra