vrijdag 12 februari 2016

Januari...........

En zo zijn we opeens weer een maand verder.....
het gaat zo snel ...
zeker als je allemaal leuke dingen te doen hebt
(en full time werkt)

Zo ging ik 30-31 januari samen met een vriendin naar het museum 'De Kantfabriek'
waar Brigitte Eertink van Atelier Rozevilterije een 2 daagse workshop vilten gaf.


Brigitte maakt de meest mooie dingen, geweldige jurken zoals deze


 ook dit weekend had ze weer prachtige creaties aan 


en had ze wat kledingstukken meegenomen.

Ik had nog maar 2x eerder gevilt 1x een vacht en een keer een zijden shawl op de handwerkbeurs maar dit was een shawl met allerlei technieken.


Dus kleine lapjes waar we de technieken op uit probeerde

Het was voor mij best pittig omdat ik niet alle mogelijkheden ken wat je met vilten kunt doen.
Dus dat was info verwerken en snel verzinnen wat je er dan mee kan maken.
want ik ben nooit zo van het kopieren.......
maar dat maakt het dan wel weer pittiger.

Zo werkte we met tape, vlechtwerk, dikke draden, koord, upwolfing, zijde, organza enz enz.


Het was een echte leuke en leerzame workshop begeleid door een fijn mens.
Wanneer er weer een keer een andere workshop is bij Brigitte zal ik m weer willen volgen.

Het was ook erg leuk om te zien hoe de andere weer hele andere creaties maakte met ook weer hele andere kleuren.


3 opmerkingen:

Villa Zeezicht zei

Oh, wat ontzettend leuk! En inspirerend lijkt me! Mooie resultaten ook, echt prachtig!!

Knutselpret zei

Wat gezellig en leuk zo samen

petronille zei

Vilten is zo leuk! Maar ik zit nu even in een naaiperiode....