donderdag 22 mei 2014

Schapen Scheren / Sheep Shearing

Afgelopen zaterdag was het ook Schaapscheerdersfeest in de Schaapskooi in Nisse/Heinkenszand.
Natuurlijk ben ik daar ook nog even wezen kijken.


Jammer genoeg waren ze 's morgens vroeg al begonnen met scheren en waren er nog maar een paar te doen, helaas heb ik dat niet meer gezien in de tijd dat ik er was.


Wel lagen er nog een paar vachtjes.


Sommige lagen nog flink te puffen in hun dikke vacht terwijl de andere zonnebrand aan het oplopen waren in het felle zonnetje want het was natuurlijk heerlijk weer.


In de stal waren een paar net geboren lammetjes die nog behoorlijk wiebelig op hun pootjes stonden. 


Het waren ook nog wel scharminkeltjes zoals je hier kunt zien.


Dit was denk ik het zwarte schaap van de familile..........
Ik blijf ze ook super leuk vinden die alpaca's met hun mooie kuif!!
Geweldig!!

Een paar kilometer verderop hadden ze een mini-schaapscheerdersfeest.


Ik had van deze Racka's wat vachten gereserveerd.
Deze zijn ook afgelopen zaterdag geschoren en werd ik dus gebeld om de vachten op te halen.
Natuurlijk moest ik de schapen ook zo kaal even op de foto te zetten, wat een verschil he......


Dit zijn de schitterende vachten .........30cm lange haren.

De bruine voor S, de zwart/grijze voor mijzelf
en de 2 onderste
De beige/rossige en de wolwitte voor een vriendin.

En stinken nu in de garage............!!!!

Geen opmerkingen: