zondag 25 mei 2014

Poehee...........



De vijver in 2010


2011


2012

Van vorig jaar heb ik niet eens een foto maar je begrijpt als je het verschil ziet tussen 2010 en 2012 dat het nu zo dicht zat dat ik niet eens meer wist waar ik het voer voor de vissen moest gooien.

Dus vandaag maar eens even huis euh vijver-gehouden.


Dus mijzelf vanmorgen vroeg in korte broek en hemd gehesen paar crocs aan zodat ik zonder zere voeten in de vijver kan stappen.


Volgens R hadden de vissen niet eens meer ruimte om te zwemmen, ik wuifde dat weg als onzin maar toen ik de waterlelie eruit wilde tillen ging dat toch niet helemaal goed.
Hij was enorm geworden dus beetje bij beetje delen eraf gehaald net zolang tot ik 'm op de kant kon tillen.

Na 1,5 uur was ik op een derde.......ppfftt


Na zo'n 2,5 uur zwoegen was alles eruit en zag ik hoeveel vis er eigenlijk in zat, ik schat toch zeker zo'n 60 stuks......en ik ben er met 13 begonnen.
Dus door alle planten was het wel een hele goede kraamkamer.


Na al die inspanning was ik wel toe aan een lekkere schaal yoghurt met aardbeien uit de tuin..Mmmmmm yummie


Na 6 uur zwoegen, hakken, zagen, snijden en schiften heb ik de meeste planten weer in z'n fatsoen.
Het ziet er nu wel weer heel leeg uit maar over een maandje is het denk ik wel weer groen genoeg.

De vissen, die kunnen weer lekker zwemmen .........
en ik weer even lekker onderuit met een haakwerkje.

2 opmerkingen:

juffrouw Ooievaar zei

Dat is hard werken geweest!!! Maar dn heb je ook wel weer een mooie vijver met tevreden vissen en daarna lekker relaxen met een handwerkje, super toch, alvast een fijne week

Villa Zeezicht zei

Wow, wat een groeikracht! Gelukkig dat het karwei volbracht is, hoog tijd voor een grotere vijver? Hee, lekker bijkomen en hopelijk vandaag geen spierpijn ;)! Lieve groet!!