dinsdag 4 maart 2014

Watersnood met spinnewiel

Om half 12 ging ik op pad, gewapend met batt's, Spinnewiel en krentenbollen, op naar het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk waar ik had afgesproken met de dames van de spingroep.


Ze hadden afgesproken om daar eerst te gaan kijken naar de expositie van Claudy Jongstra

Viltwerk: Claudy Jongstra
Zij maakt schitterend Vilt werk.


Voor het museum zelf ga ik nog wel een keer terug omdat echt te bekijken, welke trouwens in een prachtige omgeving ligt, er zijn daar ook een paar wandelingen uitgezet.


Na al dit moois togen we naar nog meer moois, het huis van Alet, met winkeltje met de mooiste spullen.
Marleen had heerlijke taarten gebakken en Hetty Flap jacks.

Het zou een spingroep moeten zijn maar ik begin toch te denken dat die spinnewielen maar een afleidingsmanouvre zijn, het is meer de snoepgroep...........of schransgroep zoals er zelfs door 1 van de leden werd gezegd.


Er waren allerlei verschillende soorten spinnewielen.
Er werd naast het spinnen ook nog gebreid en geweven.
Ik heb van de keer lekker zitten spinnen (en genoten van de koffie met gebak natuurlijk) de volgende keer ga ik hier en daar eens de kunst afkijken.

Ik wil een keer zelf een vachtje vilten en er waren nog wat vachten in Alet d'r winkeltje maar er was geen complete vacht meer helaas dus heb ik stukken van een Gotland vachtje gekocht om eerst eens uit te proberen. Nog even en dan worden de schapen weer geschoren dus kan ik tot die tijd experimenteren.

Ik heb een heel gezellige middag gehad met alle aardige lieve dames van de schrans........euh spingroep. 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He, leuk Marianne dat jullie zo'n gezellige middag gehad hebben! Uh, ik denk dat ze al dat lekkers speciaal voor jou gebakken hadden ;))! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, jullie hebben het goed gehad zo te zien! En die tentoonstelling ga ik zeker ook nog bekijken! Groetjes!!

Alet Tienpont zei

Hoi Marianne,
nu heb ik ook jouw blog ontdekt!
Het was een leuke middag, fijn dat je er was! Leuk, een aanvulling voor onze s......groep.
Ik hoop dat je thuis gaat voelen bij onze spingroep(en). Overigens zijn er niet altijd zulke heerlijke baksels, maar wel vaak!
Deze keer troffen we het wel heel erg!
Groeten, Alet