zondag 2 februari 2014

Op de koffie bij dokter Tinus

Hahaha jullie dachten natuurlijk dat ik een hele dag achter mijn nieuwe wieltje zou zitten ......

Nou echt niet!!!

Er is 1 IK altijd het allersterkste en dat is de 'Ik-wil-naar-buiten-ik'.
Nu is deze een stuk minder aanwezig met van dat druilerige weer maar vandaag was het natuurlijk schitterend weer en dan is ze niet meer te houden dus zijn we er weer op uit getrokken.

Ik stelde R voor of ergens de natuur in of een leuk vestingstadje een stukje te wandelen.
.
De keus ging naar het laatste en wel naar Woudrichem.
We vonden deze stadswandeling.


Het stadje waar 'Dokter Tinus' is opgenomen.
Je kunt bij de VVV een stadswandeling kopen voor 1,- waar nog meer info op staat van het stadje maar ook een  'Dokter Tinus route'. 



Wij zijn eerst de vestingswerken rondgelopen wat ik altijd een heel aparte ervaring vind, zeker als je in je hoofd heel veel jaren terug gaat.......naar 1500 ofzo, hoe zag het er dan uit met alle mensen..........??

Loopbrug over de Beer zonder monnik.
En zie je die mensen al lopen daar.........???

Bron: vestingsteden.nl


Daarna zijn we door wat straatjes gezwalkt waar ook wat leuke winkeltjes zitten.
Zo stond er heel uitnodigend een bord met 'Schering en Inslag' maar verder niets wat er op wees wat het was dus nieuwsgierig als ik ben ga ik dan even kijken.

Het bleek een geweldige Quilt winkel (ook webshop) waar je boven, waar ze ook lessen geven en quiltlounge bijeenkomsten houden, ook een kopje koffie kan drinken met een overheerlijk appelgebakje genaamd 'Appelkanjer'.
Een prachtige accomodatie met een geweldig uitzicht op de rivier.


Ik kocht gister bij Ikea al een mooie lap(2 zelfs)......waarom?? euh zomaar...... voorraad...
Nu ik zo aan zo'n heerlijk bakje koffie zat met een appelkanjer dacht ik opeens weer aan die lap en al die mooie lapjes daar in de winkel. Dus met de hoop dat de kleuren nog goed in mijn geheugen zaten heb ik wat lapjes erbij gekocht.


En zoals je ziet, mijn geheugen was nog prima.

Nu wil ik ook al heel lang een quilt maken maar ja ..........
Ik ga denk ik maar beginnen aan een kussen dus wie mij kan adviseren welk block hier het meest geschikt voor is...........graag!! en ook bijv over het kleurgebruik.

2 nieuwe dingen op touw in 1 weekend..........hmmmm....ik spoor niet!!


Het was weer een dag met een gouden randje en ik heb weer volop genoten 
van het weer, 
het erop uitzijn,
 het samen zijn
 en
 een heel leuk en schattig stadje.
We komen hier nog wel een keer terug.

Zo vond ik ook dit(het rondje pondje) nog dat lijkt me wel wat voor over een paar maandjes, lekker op de fiets.



Geen opmerkingen: