vrijdag 1 mei 2009

Salamanders

Ik was vanmiddag op zoek in de vijver naar de pomp, het water kwam niet meer zo enthousiast uit de slang dus kon het niet anders dan dat het filter vol met modder en algen zat. Toen ik op mijn kop stond om deze op te sporen zag ik opeens een stuk of 10 salamanders voorbij krioelen. Volgens mij hadden ze de tijd van d'r leven in de wildwaterbaan van mijn vijver. Ik heb samen met hun nog maar een poosje genoten van dit spektakel.

This afternoon I was searching in the pond for the pump, the water was flowing too quietly out of the hose so it couldn't be anything else that the pump was filled with mud and algae. So when I stood on my head to detect the pump I suddenly saw 10 salamanders floating by. They had the time of her life in the wildwaterstream of my pond. So I enjoyed the show for a while.



2 opmerkingen:

Creative Chaos zei

Ooow, wat lijkt me dat leuk om te zien !!!
Patti xx

MariecusBruyn zei

zag ik in jouw mandala ook geen salamander zwemmen?
Ik heb altijd een zwak gehad voor deze diertjes. Wat kunnen ze snel zijn, hè. En de jonkies met hun uitwendige kieuwen, die zijn nog mooier om in de gaten te houden: het lijken wel onderwaterherten met hun "gewei"