vrijdag 8 mei 2009

Bruikbaar / Usefull

Dit vind ik nu zo leuk van sokken en wanten breien e.d. Je kan van bijna niets toch nog iets bruikbaars maken.
Dit babyslofje (natuurlijk voor Sierra Leone) weegt +/- 6 gram !!!!
dat ieniemienie bolletje naast het slofje weegt 2 gram, dus nog een klein bolletje wit van 4 en je hebt weer een warm voetje. Het is een eigen patroontje wat ik al jaren brei en af en toe aanpas door de dikte of hoeveelheid wol of een andere steek.
This is what I like about kniting socks or mittens. You can make something usefull with such a little amount of material. This babybootie weighs 6 gram.
The little green skein of wool on the side weighs 2 grams, so with a little skein white of 4 grams you've got another warm babyfoot.

Deze sokken voor Knitting with Love zijn ongeveer mt 26/27, ook gebreid uit allerlei restjes. Deze sok weegt 8 gram, dus met 16 gram restjes heeft een kind weer een paar warme voetjes.


These socks are for Knitting with love it weighs 8 grams, its a size 26/27. So 16 grams of leftovers and another child has got some warm feet.

Zo is dat ook met wanten, te doen, ik vind het altijd leuk om weer een ander uitziende want of sok te maken, creatief met kleurtjes of figuren te zijn.
Zo heeft sockamania deze maand een hele leuke sok, die wil ik echt wel maken.

It's the same with knitting mittens, I like to make a whole different sock or mitten with different colors and figures.
Sockamania has a really cool looking sock this month, I really want to make this one.


Deze zijn ook nog voor Sierra Leone iets saaier qua kleur maar ook wel lief.

5 opmerkingen:

Unknown zei

hoi,

ik ben een mede-breier/haakster die graag brei/haak blogs leest maar er zelf niet aan toekomt om er een bij te houden. Bovendien ligt mijn productie heel laag. Kan niet zo lang op een dag breien of haken. Vind het wel heerlijk (en soms wat jaloers) om te zien wat mensen kunnen maken. Veel plezier met je blog. Dat het maar niet op werk gaat lijken ;-)
Mirjam

Martine zei

wat een schattige babysokjes!

Creative Chaos zei

Ooooow , wat een schattige slofkes !!!
Patti xx

MariecusBruyn zei

Je blijft nogal in de wiggel, zeg. En inderdaad, om restjes op te werken zijn zo'n kleine sokken ideaal.
Ook al zijn ze niet bont van kleur, zo'n lichtgekleurde sokjes zijn naar mijn mening ook steeds prachtig voor kleintjes.

Ingrid. zei

Die op die onderste foto zijn mijn faviriet ; mooi !
Fijne dag , groetjes Ingrid.