zaterdag 27 april 2019

Brei en Haakfestival Nieuwpoort

 Aangezien het nu toch wel weer erg veel wordt voor 1 post
doe ik het toch maar weer in delen hahaha
Ik had dus net zo goed wat eerder kunnen bloggen.


13 april ging ik dus met een paar vriendinnen naar Nieuwpoort een leuk klein vestingstadje
waar je heerlijk rond kan struinen ........als het lekker weer is ;-)

Helaas met een update van mijn telefoon heb ik er een assistent bij gekregen......
dus wordt ik smorgens vriendelijk begroet met 'Goedemorgen Marianne, ik ben vandaag je persoonlijke assistent, wat kan ik voor je doen??? .......' zij is wel heel vriendelijk, ik daarentegen niet en zeker niet tegen haar!!! Zij die ervoor zorgt dat wanneer ik dus mijn bestemming bereik nog 6% op mijn telefoon heb en dus geen foto's meer kan maken.
En als ik dan lelijke dingen tegen d'r zeg krijg ik te horen 'ik begrijp je niet'..........Je snapt ongetwijfeld het vervolg. Dus de meeste foto's die je hier ziet zijn van de Schapenkop. Welke ook het festival organiseert.


Het is een leuk klein festival met stands met enorme mooie wolletjes en allerlei andere dingen.

Bij Atelier Rosan vind je een mooi verslag met allerlei mooie foto's.


Eigenlijk begint het al vanaf een parkeerplaats omdat veel van de bewoners hun huis/voortuin aangekleed hebben met brei en haakwerk deze 2 dagen. Erg leuk al die verschillende dekens, gordijntjes, poppen en allerlei andere versieringen.


 Wij gingen als eerste richting het Arsenaal waar de meeste stands waren als entree moest je € 5,- betalen en kreeg je een kantklosklosje versiert met allerlei wolletjes en dit was dus je entree bewijs, leuk en volgens mij aardig wat werk.


In de kerk hingen deze dekens in allerlei verschillende kleurstellingen.
Dit waren dekens gemaakt met een cursus van de Schapekop, als ik het goed heb 'De fijne kneepjes van het breien voor gevorderden' gegeven door Carina van der Ham.
Een deken met allerlei verschillende steken/patronen. 
Een van de dames die mee had gedaan en ook op bezoek was vertelde me het een en ander.


Ook deze geweldige deken was gebreid ook al lijkt het een Quilt.
Sylvia Fryns heeft deze gebreid van sokkenwolletjes.
Zoiets zou ik ook nog wel eens willen breien.



De knopen van Karen Bruinsma waren ook een mooie aanvulling in de kerk


'De Stille Getuige' (weet niet van wie) 
welke ook in de kerkbanken zaten gaven een speciale aanblik die ook wel bepaalde gevoelens teweeg brachten. Het zag er mooi uit maar ook wel wat luguber waarschijnlijk door de leegte (lege zielen??)



Nu had ik voor mezelf een missie........
normaal is dat niets kopen en meestal lukt dat niet hahaha
nu had ik de missie om mooie gele wol te komen voor de shawl Llawenydd waar ik het patroon die dag ervoor had gekocht bij Isolda Teague. 


Deze dus ...... en mooie gele wolletjes dus missie geslaagd.

Ja ja inderdaad er liggen nog een paar grijze naast, maar ja zulke mooie wolletjes kan je toch niet laten liggen.........toch???
Wat ik ervan wilde maken ......geen idee.

Verder heb ik niets gekocht.

 Toen we op de vesting liepen waar we eerst uit onze verschoning waaide en daarna nog een sneeuw en hagelbui op ons hoofd kregen snelde we terug naar de auto waar ik mijn assistent weer aan het infuus kon leggen.
Na nog een bak koffie bij het museum 'De Koperen Knop in Hardinxveld en een gezellige maaltijd bij een van de vriendinnen weer terug naar huis.


Eenmaal thuis genietend van mijn mooie wolletjes naast me op de bank bedacht ik me dat ik eigenlijk wel een mooi vest wilde van die mooie Deense Hjelholts Uldspinderi.


Dus bestelde ik er nog 3 strengen bij.


Daarbij zaten ook nog kaarten van hun mooie kinderen 


alles ingepakt in hun mooie tasjes met een prachtig getekende schapenkop en een leuke steekmarkeerder.

Dus nu nog op zoek naar een mooi patroon.'


Geen opmerkingen: