donderdag 25 september 2014

Vacht vilten

Afgelopen zaterdag heb ik de stoute schoenen aangetrokken,
Een van de Drentse Heideschaapvachtjes gepakt en
begonnen om uit de vacht te vilten wat ik vorige week geleerd had.


Nu heb ik altijd een beetje last van grootheidswaanzin met dit soort dingen dus natuurlijk begin je dan met een hele vacht, voor een beginneling natuurlijk helemaal niet handig, zeg maar gerust erg dom, maar ach van fouten leer je zullen we maar zeggen.


Eerst heb ik een mooi bedje gemaakt, waarschijnlijk had ik dit beter eerst kunnen kaarden want er bleven nu aardige plukken in zitten. 


Voor de grap een beetje in de vorm van een vacht.


Wanneer het 'bedje' helemaal doordrenkt is van sop leg ik de rest van de vacht erop
en schik het wat op z'n plek.
En dan rollen maar,
en rollen, uitrollen,
andere kant op rollen,
en weer rollen enz enz.

Helaas is het bubble plastic te klein en ben ik het rond een uur of negen 's avonds zat.
Ik stop ermee, geen idee of dat zomaar kan maar ik vind van wel. ik stink een uur in de wind naar schaap!!

De volgende morgen ga ik eerst om bubbletjes plastic, echt nergens te krijgen .......
ja 50cm breed alleen is mijn vachtje ietsiepietsie breder.
Ik stap een elektronica winkel binnen, misschien hebben zij toevallig iets liggen van spullen die net uitgepakt zijn een lekkere grote tv ofzo.............
Jawel hij heeft wel wat(volgens mij gewoon vd rol ofzo....sssttt) in ieder geval ben ik superblij!!

Dus ik ga weer een middagje rollen, en rollen en rollen en.......


op een afstandje lijkt het net echt maar van dicht bij lijkt het nergens naar,
er zitten hele stukken los de vacht wel mooi gevilt en de ondergrond mooi gevilt alleen niet aan elkaar, stukken alleen ondergrond, stukken heel mooi en ook een stuk dat is meer een homp geworden.
Jammer .......

Ik vraag aan Lidwina Charpentier(degene waar ik de workshop bij heb gevolgd)of zij kan vertellen wat ik fout heb gedaan.......
Haar antwoord was, 'kom maar hier naar toe dan kijken we er naar'..........
Dat is natuurlijk een superantwoord en superlief maar dat is wel even 1,5 uur rijden verderop dus dan wel graag een keer in combinatie met iets waardoor ik toch al die kant op moet.


Nu ben ik redelijk "go with the flow" en blijkt dat Lidwina dat ook is.

-Ik ga binnenkort nog een workshop 'zittematte vilten' organiseren. 
*Oh leuk, wanneer?
-Zou je ook willen, heb je voorkeur voor een datum?
*De week van 13 oktober ben ik vrij...
-Oh dan houd ik het die week 
* Ok, als je het op woensdag doet zorg ik voor taart!
- Ok, afgesproken.

Dus is het nu zo dat ik op mijn verjaardag, woensdagmiddag 15 oktober een workshop zittematte vilten ga volgen bij Lidwina in Den Dungen. Ik zorg voor taart en heb ik dus dankzij Lidwina een heel leuk gezellig verjaardagsfeestje in het vooruitzicht!!
Ik ga dan lekker kamperen daar in de buurt zodat ik ook nog haar schitterende expositie 'Geraakt' in Schijndel kan gaan bekijken.

Dus mocht je ook nog een zittematte willen vilten............en taart lusten...... ;-) 



1 opmerking:

petronille zei

Ik vond het ook best tegenvallen. Mijn vacht ligt nog te wachten om met viltnaalden hier en daar bijgewerkt te worden.