zondag 10 augustus 2014

Beestenboel

Een paar weken terug ben ik bij de midzomer woldagen van Alpaca Milestones geweest.
Ze hadden daar supermooie spulletjes.


Het enige wat ik heb meegenomen was een paar goedkopere vachtjes om te kijken/voelen hoe dit werkt.


De eigenaresse heeft me goed geholpen om wat uit te zoeken.
Ik heb een cognackleurige en donkerbruine meegnomen.


Welke ik wilde mengen maar eenmaal aan het kaarden was ik zo weg van de cognac kleurige dat ik ze toch apart heb gehouden.


Klein beetje heb ik wel gemend maar zeg nou zelf dat is toch zonde... en de cognackleurige is al wat gemeleerd.


Na een dagje wassen en kaarden heb je zo weer een hele mand vol mooie Alpaca bats....


Dus zat ik gisteravond nog lekker in het zonnetje de eerstse meters van deze mooie wol te spinnen.


En het spint fantatisch, ik dacht dat het veel lastiger zou zijn omdat het zo glad en zacht is maar het valt reuze mee.


En aangezien ik toch vachtjes aan het wassen was heb ik ook een groot gedeelte van de bruine Racka mee gedaan. 1 groot vierkant stuk om als vacht te vilten evt voor kussenhoes en een gedeelte om te spinnen.

En zo lag het hele spulletje te drogen op het hoge terras en dachten R en m'n stoere tuinman dat ik 2 honden had genomen.......... :-/ rare lui die mannen.....


Wat ik wel gisteren ben wezen halen, omdat andere vriend R zo lief was om mijn kippenvilla af te maken als bezigheidstherapie......., zijn deze super lieve kippies... Wyandotte's.

En het zijn inderdaad dotjes, het zijn nog maar baby kippies van 8 weekjes oud, die nog graag op de grond slapen, baby voer eten(kuikenmeel) en heel goed weten bij wie ze moeten zijn voor eten......

Het zijn vriendelijke tamme kippies ook met het oog op m'n stoere tuinman die helemaal verzot is op kippies en dat willen we wel graag zo houden. 
Alleen die eitjes zullen we nog een tijdje bij de winkel of andere kippenboer moeten halen want dat wordt pas ergens in het voorjaar.


En terwijl ik dus egenlijk heel veel moest doen, vooral binnenshuis, lag ik heerlijk in m'n hangmat met uitzicht op de kippetjes te lezen en van het zonnetje te genieten. En ik blij dat ik dat gisteren gedaan heb!!! Vandaag is het volop herfst......... regen, storm..........


Ook de kippies lagen heerlijk van het zonnetje te genieten.....zie je de pluizebollen??
Ook die vinden het weer vandaag wat minder leuk en zoeken de warmte in de kippenvilla op.

Hopelijk is het morgen weer wat beter weer.

Let op van de week heb ik nog het een en ander weg te geven!!!

1 opmerking:

petronille zei

Ik heb ook wat alpacawol gekregen om mee te spinnen, maar ik vind het moeilijk. De haren zijn zo kort. Zou ik het misschien eerst moeten wassen en kaarden? Je hebt prachtige kleuren.