donderdag 10 juli 2014

Vogel sprookjes

Nadat ik vandaag de nestkast/plaatsen had schoongemaakt begon ik me af te vragen of  vogeltjes ook sprookjes kennen........

After I cleaned the bird houses/nests, I asked myself If they also know some fairytales.


Zo ja .....
Dan heeft dit vogeltje of in ieder geval 1 van zijn ouders het verhaaltje te horen gekregen van de Prinses op de Erwt.

If they know than this little bird or at least one of its parents has heard the story of the princes and the pea.


Moesten de Grauwe Vliegenvangertjes het doen met een zo zo nestje (waar nog 1 eitje in lag)
zat het meesje hoog en droog..........

Did the spotted flycatcher had to settle in a so so nest(there was stil 1 egg in it)
was the Tomtit spoiled in a really nice nest.


Het mezennest was zeker 12cm hoog(waar helaas nog 5 eitjes in lagen) en zoals je ziet  is het andere nestje niet meer dan 4cm hoog.

Dus dit meesje was vast en zeker een prinsesje!!!

The Tomtit nest was 12cm thick(there where stil 5 eggs in it) en the other was just about 4cm thick.

So I think this little Tomtit was definitely a Princess!!!



3 opmerkingen:

petronille zei

'Mijn'koolmeesjes zijn gisteren pas uitgevlogen. Wat een gekwetter in de tuin, allemaal op hele lage struikjes. Gelukkig is mijn poes een beetje lui...
Ik zal binnenkort eens in het nestkastje kijken. Leuk om je foto's zo te zien. Dan weet ik wat ik moet doen en verwachten. Fijne avond.

Villa Zeezicht zei

Oh, wat bijzonder dat verschil!
En 5 eitjes die niet uitgebroed zijn.. zou de mees misschien verorberd zijn voordat ze ze verder uit kon broeden?
In ons nestkastje vond ik bij het uitpluizen 3 verdroogde mini-pimpelmeesjes.. zo zielig om te zien...

CarlaK.be zei

Prachtige vogelsprookjes, zo'n nest is toch echt heerlijk mooi hé !
Liefs!