dinsdag 14 oktober 2008

weekendje weg/ weekend gone

Ik heb pas een nieuwe auto gekocht en met de smoes dat deze toch regelmatig een flink eind moet rijden, goeie smoes toch, heb ik een weekendje weg besproken.

Ik kwam in een boekje van "Twente landgoed van Nederland" hele mooie dingen tegen. In de Agenda stond ook dat er 10 oktober Bluesfestival was in Hengelo. (vinden wij ook altijd erg leuk!!)

I bought a new car and with the reason it has to make some kilometers, wich is a good reason isn't it, I aranged a weekend of in Twente. So for me that's a 3 hours drive. I booked a B&B at the "Herterij". A lovely farm with very kind owners and a lot of deer and 3 holiday homes.



Dus ik op zoek naar een Bed&Breakfast oftewel een Stie&Stoet. Zo kwamen we dus bij de "Herterij" terecht een leuke boerderij met hele lieve mensen en 3 vakantiehuisjes die dus ook worden verhuurd als Stie&Stoet maar dan wel lekker luxe. En een heel veel edelherten.

's Avonds wezen Bluesen in Hengelo wat ook erg gezellig was en door het zachte weer ook heerlijk op het terras kunnen zitten.

De volgende dag, na een heerlijke bak koffie met een vegetarisch bokkepootje in de Boerenschuur, waar we voor werden uitgenodigd door Tiny en Gert, wezen wandelen in Diepenheim.

Een mooie wandeling (van 9 of 14km) door deels het stadje en deels over de verschillende landgoederen, waar je dus langs de akkers loopt maar ook grote delen door het bos. En ik moet zeggen ik heb nog nooit zoveel verschillende paddestoelen, korstmossen en boleten bij elkaar gezien.

The next day we did a walk in Diepenheim (9/14 km) wich goes through the city and its domains. It goes along lands and through woods. Its a very nice walk and I have never seen so many different kind of mushrooms. We were so lucky because the weather was really gorgeous.Sun was shining and 20*C.





Geen opmerkingen: