woensdag 20 augustus 2008

Jam & Chevron scarve

Er staat een Vlier naast de schuur die aardig uit zijn voegen groeit en dus ook al aardig aan het proberen was de schuur te verplaatsen en het dak iets te verbouwen.
Het is wel leuk dat hier ook veel vogels op af komen maar de verbouwing vonden we minder, dus met de snoeischaar in de weer.


There is an eldertree next to the shed wich was growing a bit to big. So we shortened it and because its full of berries now we cut those too for making jam. I'm not a real kitchen-prinses and we cook electric so you can gues............ in no time my kitchen was in de colour of eldertreeberrie-red!!! Nice colour by the way but not for this purpose.

Aangezien hij nu vol met bessen zit hebben we deze er ook maar afgehaald voor hergebruik.......
Na een paar uurtjes kammen was de emmer leeg, groenbak vol met takjes en 2 grote schalen vol met vlierbessen.
Dus aan de slag voor jam.......... het enige nadeel met elektrisch koken is dat het niet zo snel warmte minderd als gas dus je raad het al ....................... binnen de korste keren (ik ben ook een enorme keuken prinses) was mijn hele keuken Vlierbessenjam-rood en plak!!! Ik vind het wel een hele mooie kleur maar niet voor de keuken..........
De volgende lading maar heel goed in de gaten gehouden met koken!!
Maar het was zo de bedoeling denk ik want anders had ik geen potjes genoeg gehad. Nu waren alle potten vol en 2 beschuitjes om het gelijk te testen!! Het Smaakte heerlijk, dat wel!!

When I was finished I had enough jars of jam and some for directly testing and it tasted delicious!!!

Met breien is het niet echt heel spectaculair geweest. Ik had 1 bol Colinette Jitterbug gebruikt in de Chevron scarve en zat nog maar aan de 40 cm dat werd me iets te gortig dus maar weer uitgehaald. Nu met een kleine verandering in het patroon hoop ik wat minder wol te gebruiken.

Voor de rest weer opnieuw met de hiel begonnen van de Firestarter. Ook heb ik nog 3 filmjes gemaakt voor de jojo hiel (2 verschillende manieren) en profesionele opzet. Deze zal ik op youtube plaatsen.

Knitting isn't going very fast, maybe less frogging would help but after using 1 skein of Colinette Jitterbug I had a piece of scarve of only 40cm. So I frogged it and changed the pattern a bit and I hope it will take less thread.

Also the firestarters I had to frog big because they were a bit to big so I'm now doing the heel again.

Geen opmerkingen: