donderdag 23 augustus 2018

Op weg naar Shetland

En dan is het gewoon opeens al weer eind augustus.......!!! 
Wat een superzomertje hebben we toch he


En ik vond dat helemaal niet erg want datzelfde weer was het gelukkig ook in Shetland en Engeland
Happy me want ik had al op minimaal 4 weken regen gerekend.....

ja minimaal 4......want ik had 5 weken vakantie genomen omdat ik naar Shetland wilde en dat is toch zo'n 1650 km verderop.
Hoe lang rij je daarover??? want het snelste was via Calais.......
Ja idd eerst naar Frankrijk en daarna heel Engeland en Schotland door om daar de boot te pakken, wat ook nog een tochtje van zo'n 12 uur is.

Dat links rijden had ik best m'n bedenkingen over want ja ik rij alleen en niemand naast me die me eraan helpt herinneren dat ik toch echt links moet blijven rijden.......


maar eenmaal de boot af ging het helemaal top!! 
Go with the flow........

Ja totdat de douane me eruit pikte en ik uit de rij moest.......

'Is deze auto van u?'-Ja deze auto is van mij.....
Is alles in de auto ook van u - ja meneer aaaaaalles is van mij 
(en reken maar die auto lag vol want als je alleen gaat kan je van alles meenemen want ruimte zat ;-)

Bent u op vakantie? - ja ik ben op vakantie
Hoe lang blijft u in de UK? - Ik hoop 5 weken
waar gaat u naartoe? - ik hoop Shetland
Waar verblijft u? - Geen idee
Heeft u drugs of wapens bij u? - nee deze zijn niet eens in mijn bezit dus.......
Wat zit er in die doos? Een spinnewiel
Hobby of werk? - Hobby
Wat gaat u doen met die wol? - spinnen 
Om te verkopen? Nee om mee te breien

enz enz het was een heel raar vragen(v)uurtje
Daarna moest ie nog naar zn collega's om te bespreken wat ook nog aardig tijdje duurde.

Zal vast zo gegaan zijn:
Ik heb nou toch weer een of ander raar blondje wat een paar weken hier gaat rondtoeren maar eigenlijk niet weet waar en hoe lang en waar ze slaapt en een hele auto vol met zooi!!!

Ik was al blij dat weer niet alles uit die auto moest want het laantje naast mij kon de hele auto uitpakken. Het vervelende was wel dat toen ik eindelijk na zo'n 3 kwartier zeker weer op pad kon was iedereen natuurlijk al weg ..........
Links links links..............


maar goed als je maar flink doorrijd kan je gewoon rechts blijven rijden ;-)
De eerste dag kwam ik tot Rotherham, ik moest op goed geluk de weg af want mijn telefoon was in de tussentijd dood.
Dus simpel hotelletje opgezocht, even eten, slapen en de volgende dag weer op pad,
op naar Aberdeen. Niet wetende of ik zover zou komen had ik ook nog niets geboekt.


Zo reizen vind ik echt super relaxed want je kan net zoveel tijd nemen als je wil.
Zo werd ik na de saaie snelweg door wat kleinere weggetjes geleid, het uitzicht was prachtig en daar wilde ik eigenlijk wel even van genieten en wat foto's maken.


Kom ik daar zomaar langs Maingills Farmshop dus op de rem en afslaan naar het enorme parkeerterrein. Als je op deze manier je Boerderij op de kaart kan zetten dan heb je het wel super goed gedaan.

Ze hadden allerlei dieren waaronder deze ruziemakende Alpaca's maar ook gewoon schaapjes en koeien maar ook bijvoorbeeld een paar kamelen en struisvogels.


De winkel was ook helemaal top, ze hadden er echt van alles, ook veel huisgemaakte spullen, tig verschillende olijfolieen in verschillende mooie flesjes te vullen, halve varkenspakketten e.d.  leuke koekblikken maar ook speelgoed.





En op de bovenverdieping geweldig mooie woonspullen
,kaartjes en hebbedingetjes. 

en zoals op de eerste foto te zien ook nog een geweldig restaurant en aangezien het geweldig weer was ging ik lekker buiten zitten.
Heerlijk eten want ook dat moet gebeuren en gelijk genieten van het geweldige uitzicht. 


maar helaas als ik Aberdeen nog wilde bereiken die dag moest ik toch echt verder.

Ik kon helaas de boot niet meer boeken voor de volgende dag tenminste niet via Direct Ferries en 1 tip  je kan beter boeken bij de rederij zelf want er schijnen mega veel problemen te zijn met Direct Ferries, ik heb er ook een aantal gehad dus voor mij ook nooit meer DF.
Dus bracht ik nog een extra dag door in Aberdeen.








Na een bezoekje aan het oude gedeelte en de universiteit 
eerst maar eens voor een lekkere lunch.

En waar kan dat beter dan aan de Esplenade waarna ik een heerlijke wandeling over het strand maakte het was best fris en een behoorlijk windje maar wat was het heerlijk uitwaaien.






Daarna reed ik naar de andere kant van de haven naar Torry Batterie




Net toen ik weg wilde rijden bij Torry Batterie zag ik een groep mensen met camera's en verrekijkers staan.
Eerst dacht ik dat ze daar stonden voor de verschillende schepen die de haven in kwamen maar toen zag ik opeens een teken van een dolfijn en het bleek de RSPB te zijn die daar dolfijnen aan het spotten waren, zo heb ik dus de rest van de middag doorgebracht met dolfijnen spotten. Ik kreeg een mooie sticker opgeplakt en een verrelijker in mijn handen geduwd.
En er waren er genoeg ook met kalfjes, echt helemaal super!!

Wordt vervolgd..........................






2 opmerkingen:

hobbyloes zei

Wat een leuke reis en prachtige foto's.
Veel plezier verder!

Knutselpret zei

Dat is een mnooie reis ik volg graag