zaterdag 25 augustus 2018

Spiggie home 12 juni + Lime Kilns 13 juni 2018


Dat kleine huisje vooraan is waar ik logeer.

Deze dag ga ik helemaal nergens naartoe, ik ben bekaf.......en dat is zwak uitgedrukt.
Ik ben helemaal op en helemaal niet lekker.
Nu is dat niet zo heel gek want ik liep de laatste weken al op mn tandvlees, daarna 2 dagen rijden, wat problemen in Aberdeen met heel weinig slaapuren en dan maar blijven rennen op shetland zelf........
Dus ik heb geen andere keus dan mijn gemak te houden.
Ik baal ervan want vind eigenlijk dat ik kostbare tijd zit te verdoen maar weet ook dat als ik er nu niet aan toe geef het dadelijk helemaal verkeerd gaat.


Dus sleep ik mn spinnewiel en stoel naar buiten, het is heerlijk weer.
en zo kan ik weer wat geraapte wolletjes spinnen.


Je ziet hier goed wat de schapen al aan lokken hebben verloren en ook de nieuwe vacht is al goed te zien.
Vroeger werden de schapen ook geplukt(rooing) ipv geschoren



Aan het eind van de middag na nog een paar uurtjes geslapen te hebben besluit ik om nog even de weides af te struinen naar mooie lokken, hier mag dat gewoon. Je mag overal wandelen dus ook in de weides waar schapen staan als je er maar aan denkt om ook de hekken weer dicht te doen en de schapen met rust te laten verder.
Nou dat lijkt me vrij normaal.


En zo heb ik weer een paar ons aan mooie lokken.

------------------------------------------------------

De volgende dag is het tijd om naar mijn volgende onderkomen te gaan.
Ik pak alle spulletjes weer in maak het huisje schoon.
Onderweg besluit om eerst nog eens een lekker bakje koffie te gaan halen bij Hoswick visitors centre met iets lekkers erbij natuurlijk.

Het is er druk want er is een bus losgelaten. 
Ik ga eerst even bij het fair isle kleding winkeltje kijken.
Maar de kleuren en de prijzen staan me niet echt aan......de straf van een breister......


Ik kijk nog eens een keer rond in HVC naar alle mooie spullen die ze hebben.
Er staat een groot weef getouw waar volgens mij tweed op wordt gemaakt,
Hele mooie kantshawls maar ook leuke polswarmertjes en handschoen maar het enige wat ik koop zijn 2 kalendertjes met boekenleggertjes.


Daarna rijd ik verder, gewoon lekker toeren.
Ik kom langs een bordje met Lime Kilns bij Fladdabister.


Ook hier moet ik eerst weer een stukje lopen voordat ik bij het strandje kom waar de overblijfselen van de Lime kilns staan.
Tijdens mijn wandeling kom ik een Australisch echtpaar tegen, de dame stapt opzij en maakt de grap dat dit vast de passing place is aangezien het gras hier wat breder is plat getrapt.

Ook zij kent de boeken van Ann Cleeves en weet ook te vertellen dat ook hier een moord is gepleegd in een van de boeken....... hahaha leuk dat soort ontmoetingen.


Ik toer daarna nog lekker verder en geniet bij elke bocht weer van een ander uitzicht.
Op weg naar Voe een stuk noordelijker dan waar ik nu zat.

Ik geniet!!

1 opmerking:

Knutselpret zei

mooi maar het lijkt of de schapen maar voor de helft geschoren zijn