zaterdag 25 augustus 2018

Ness of Burghi 10 juni 2018

Ik zal voor 2 weken op Shetland zijn, dat is niet zo lang dus ik wil zoveel mogelijk zien.
Ik pak mijn lunch in en neem kan heet water mee voor onderweg.

De eerste stop: Ness of Burghi

Voordat ik aan mijn wandeling begin spreek ik een oude man aan die daar staat in z'n autootje. ik vraag m of ik daar mijn auto kan parkeren omdat het een turning point is.
Hij verteld me dat hij vroeger elke dag hier even kwam wandelen, helaas kan hij dat nu niet meer dus komt hij nu regelmatig daar even staan om van het uitzicht te genieten,
Genieten van hetgeen nog wel kan..........mooie gedachte.

Hij waarschuwd me voor een klauterpartij maar verzekerd me dat het hartsikke veilig is allemaal ook al zit er alleen maar een ketting..........???


Ook hier is het eerst weer een stuk lopen. Ook is het broedseizoen voor alle vogels, ze hebben hun nesten op de rotsen.


1 van de sternen ziet mij schijnbaar als een grote enorm bedreigende Ganet (jan van gent)
die haar eieren kom stelen ofzo want zij doet verschillende duikvlucht aanvallen op mij.
Ik zet m'n capuchon maar op mocht ze een keer van plan zijn me echt te raken.


Onderweg kom ik de liefste, mooiste en geurigste bloemetjes tegen
Sea pinkies( volgens mij een soort engels gras), een soort gele brem die heerlijk ruikt,
paarse grassen, kleine blauwe bloempjes en hele mooie roze orchideetjes.


Ik klauter over dit pad waar gelukkig een ketting is geplaatst om vast te houden(dit is dus het stuk waar de man het over had.....),
ook waren er op sommige plaatsen platte stenen ingemetseld om nog ergens je voeten neer te kunnen zetten.


Eenmaal daar valt mn mond open van de zee van sea-pinkies,
zelfs een van de bewoners vertelde dat ze het nog nooit op deze manier gezien had.


een zee van sea-pinkies............... wow.......


Helemaal op de punt van de rots staat een huis uit het stenentijdperk.






Ik zoek een mooie plek uit en geniet van mijn lunch, uitzicht en alle andere dingen die ik ervaar. 
en denk aan mijn vadertje .........
wat had ik die ouwe graag met me meegenomen en wat zou hij enorm genoten hebben.

maar vermoedelijk is hij er toch bij want het is weer geweldig weer.



Ik klauter weer terug en ga het gevecht met de Stern weer aan.
Andere mensen kunnen er gewoon lopen maar ik niet hahaha
Ik heb mijn jas die zwart met wit is al uit en in mijn rugzak gedaan.
zelfs een van de bewoners valt het op en vraagt lachend:
'terrorised by that tirrick?' (stern op z'n shet's)




Geen opmerkingen: