maandag 22 december 2014

Yule

Afgelopen weekend vierden we weer Yule.
Dit keer met nog 2 nichtjes en hun gezin, die ook bleven slapen dus het hele huis werd verbouwd want 7 slapers in zo'n klein huisje vraagt wat aanpassing.


Heel toepasselijk kreeg ik 14 eters in 2014........
viel me nu pas op hoor.....

aangzien daar nuttige kadootjes bij horen mhaakte ik de col van het vorige blogje en ...



Deze sloffen waar de dames heel blij mee waren.
Ze zijn te maken van 2x 3 zeshoeken.

hier een van de patronen
Ik maakte ze van Tweed van de Zeeman en Dina van de Wibra.
Ze haken lekker snel weg
De blauwe waren voor mt 36, the afrikaanse bloem voor mt 38 en de andere rode voor mt 39.
Het is even uitproberen hoe groot ze moeten zijn voor de juiste maat.
Met nog een paar erbij maak je er lage laarsjes van.

Het was super gezellig en was de verbouwing, plannen, kokkerellen en voorbereidingen meer dan waard!!

Happy Yule!!


2 opmerkingen:

petronille zei

Ik heb even op moeten zoeken wat Yule is, maar het is een leuke gelegenheid om een feestje te bouwen! Gelukkig ligt de kortste dag van het jaar achter ons en gaan we het voorjaar tegemoet. Fijne eindejaarsfeesten!

Barbara zei

Het was super lieve mar xxx