zaterdag 10 november 2018

Lerwick 16 juni 2018

Gisteravond heb ik kennis gemaakt met de eigenaresse van mijn nieuwe onderkomen 'An Cala'
een mooi appartement met alles erop en eraan.
Haar naam is Janice. Janice is ook een breister (maaker(shets))
Haar dochter zag mijn breiwerk liggen dus al snel waren we in gesprek en nodigde ze me uit voor 
a cuppa.

Er waren veel overeenkomsten tussen ons dus er was een hoop geklets (yakin or speckin)

Zo vertelde ze me ook dat ze voor 11 november poppies aan het haken en breien waren om displays te maken voor hun kirk (kerk) want daar zal Remembrance day gehouden worden. Herdenking van de gevallene in de 1e wereld oorlog. 1918-2018.


Aangezien ik al eens meer klaprozen had gehaakt toog ik de volgende dag naar Lerwick om daar zwart en rode wol te gaan kopen om ook wat poppies te haken voor de Kirk.


De Viking Longboat lag al klaar voor zijn volgende reis..... ;-)

Het was weer heerlijk weer dus struinde ik rustig rond door de hoofdstad van Shetland.


Da Lodberries


Dit zijn koopmans huisjes waar de waren dus direct aan huis afgeleverd werden per bootje, nr 10 is van 1730 het was toen het enige huisje in zee, de rest is laat 18e eeuws. 

Nou gaat het meeste per boot daar natuurlijk, je zit op een eiland.......maar goed het meeste gaat naar de haven maar deze huisjes werden dus aan huis bevoorraad.





Dit was al de meest gefotografeerde Lodberrie maar sinds de politieserie Shetland is het nog meer geworden omdat dit het huis is van Jimmy Perez.



Hier het politiebureau in realiteit en in de serie.
Grappig want als je er dan langs loopt denk je 'heey dat komt me bekend voor hier'.



Je hebt de winkelstraat met allerlei oude  pandjes en ook oude kleine steegjes naar boven en terug naar de Esplanade langs het water.


Door sommige straatjes kan net 1 persoon lopen, ik vind zulke steegjes geweldig.
Oude stenen, oude panden, veel trapjes met oud railwerk.


Het was ook rescue dag dus het was een leven van kinderen die in de brandweerwagens e.d. de sirenes aan mochten zetten en via de luidsprekers mochten praten. Geweldig voor die kleintjes natuurlijk!
Ook stonden er een paar tenten waar je koffie en thee kon kopen met natuurlijk ...... wat lekkers.
en aangezien ik in Lerwick geen terrasjes kon vinden ben ik daar maar wat gaan nuttigen tussen al het rumoer maar lekker buiten.


Eenmaal weer op honk mijn stoeltje buiten gezet, wijn en wolletjes erbij en haken maar......


Met geweldig uitzicht........ 

1 opmerking:

hobbyloes zei

Wat heb je veel moois gezien en die serie van Shetland volg ik ook.
Fijn dat je mensen tegenkomt die ook dol op wolletjes zijn.