vrijdag 16 november 2018

Yell 19 Juni 2018

Vandaag ga ik weer voor een ritje naar het noorden.
Dit keer stop ik een eiland eerder op Yell


De boot vaart net weg als ik aankom.


Niet echt heel erg want ik krijg een spectaculaire show van de Ganets.


Jan van Gents die alle fases van het duiken laten zien, helaas kan ik ze niet onder water zien dat lijkt me ook een geweldig gezicht.





Als eerste rijd ik naar de Old Haa het museum in Burravoe op Yell


Ook hier hebben ze weer heerlijke taarten bij de thee en aangezien het bijna lunchtijd is 
probeer ik natuurlijk 2 soorten............ ;-) 


Hier is het ook weer gezellig en druk alle tafels zijn bezet wanneer er 3 local dames binnenkomen.
Ze vragen of het goed is om bij mij aan tafel te komen zitten, natuurlijk is dat goed want in mijn eentje aan zo'n grote tafel......... is toch gezelliger met wat locals zeker als er breipatronen op tafel verschijnen en een enorme naaldgevilte haas. Dus al snel wordt ik gezellig mee genomen in het gesprek als de dames in de gaten hebben dat ik ook zon wolmuts ben hahaha


Ik krijg in het winkeltje alle eigengemaakte dingen geshowd die de locals maken om daar te verkopen.
De mooiste handschoenen, shawls, mutsen, truien en nog veel meer ander spul 
waaronder dus ook de gevilte haas





 Deze 2 Pegdolls vond ik geweldig,
Toch super speelgoed, echt leuk om dat ouderwetse speelgoed te zien er staat nog veel meer en overal staan er kaartjes bij van wie het is van wie ze het dus te leen hebben gekregen.


Een heerlijke tuin met Picknick gedeelte



Het stormt nog steeds wat ook wel weer mooie plaatjes geeft.


Ik mag graag naar dit geweld kijken en de schittering van de zon over de zee.


Geen opmerkingen: