maandag 2 september 2013

Effies weg

Ik ben van het weekend even naar Noord Frankrijk geweest, ja effies want bij mij vandaan zit je er met 3 uurtjes en aangezien ik nog helemaal niet met de vouwwagen weg was geweest ben ik nu een weekendje op pad gegaan.
Ik zag al die mooie en o zo bekende foto's op jullie blogs en kreeg steeds meer zin om toch nog even te gaan.
  
 
Ik kwam aan met mooi weer maar .......opeens was daar een buienfront...Ik zag de bui al hangen, letterlijk en figuurlijk, gelukkig waren het maar miezerbuien maar het avondzonnetje waar ik zo graag in gezeten had was foetsie...
 
 
maar ach ik was eens even weg, niets anders kunnen doen dan een beetje breien, lezen, shoppen, rondtoeren en op 't strand wandelen is ook gewoon lekker.
 
 
 
Ik zat in Équihen-Plage, dit was vroeger een dorpje van vissers die de zee op gingen aan boord van
flobarts, kleine bootjes die op het strand aan de grond liepen. Doordat ze verder aan strand getrokken werden versleten de kielen. Sommige minder fortuinlijke zeelieden gebruikten hun versleten bootje dan opnieuw als woning. Deze omgekeerde rompen, tamelijk gewoon in het dorp aan het begin van de 20e eeuw, kregen de bijnaam "Quille en l'air" (omgekeerde kielen).
Deze woningen zijn tijdens de oorlog allemaal verwoest. Aan het begin van de jaren 90 zijn er een aantal herbouwd, op de camping Le Falaise die nu te huur zijn als vakantie huisje.
 
bron: www.mincoin.com
 
Zaterdagmorgen was het al een stuk droger maar nog wel bewolkt. Onderweg was ik langs een grote E.Leclerc gekomen dus ben daar 's morgens naar toe gereden om de "Franse boodschappen" te doen.
 
Er zijn wat dingen die voor mij echt bij een bezoekje aan Frankrijk horen.
 
 
Dat is natuurlijk stokbrood maar ook Meringues (mmmm dat roze), le Petit Marseillais (zeep, ook mmm maar dan anders) en de franse handwerkmagazines, waar ook weer hele leuke en mooie dingen in stonden.
Ik heb natuurlijk ook mijn naamgenoot weer gekocht, de Marianne, nog een paar haakboekjes en nog een (tuin)metselboek.........???
 
 
Dus 's middags in het zonnetje me zitten verlekkeren aan al die mooie en leuke patronen en verder gebreid aan de sokken van m'n collegaatje José.
 
 
 
Deze avond wel heerlijk kunnen genieten van het avond zonnetje
en een mooie zonsondergang.
 
Ook zondag was het heerlijk weer met wat sluierbewolking en heb ik tot een uur of 4 genoten van het camping leven en daarna weer terug op huis aan.
 
 
Dit is voor herhaling vatbaar.

 
Zeker maar met 3 uurtjes rijden zelfs met vouwwagen.

 
Dus dat wordt meer en vaker genieten.............
 
 
 

3 opmerkingen:

Juffrouw Waardvleugel zei

Het leest als een lekker weekend weg en dat zo dichtbij!
Vanuit ook la douce France: groet van De Juffrouw

Tine zei

Je kan zeker nog meedoen met de Photo Challenge! Je kan zelfs vandaag nog beginnen, en dan eindig je gewoon twee dagen later dan 30 september. Of je maakt vandaag en morgen twee foto's, dat kan natuurlijk ook en dan ben je meteen bij. :)

Evelien zei

Lekker hoor, even zo'n weekendje Frankrijk!