zondag 16 maart 2014

Zonnige zondag


Het was weer geweldig weer vandaag dus ging ik al weer vroeg op pad.


Van de keer weer eens een ander pad genomen.


De bosviooltjes deden hun uiterste best tussen de houtsnippers van de gekapte bomen.


Ik ben lekker buiten bezig geweest, af en toe een toertje gebreid aan mijn simpele shawl,
de voortuin weer helemaal spik en span gemaakt en een tas vol met wollejtes gekaard.



Geen idee wat voor vachtje het was. in ieder geval niet een om te spinnen, de vacht was nogal stug en prikkelig misschien is het was om de achterkant van een vachtje te vilten.
Ook heb ik een hekwerk geplaatst op de oprit zodat m'n stoere tuinman niet meer de weg op kan rennen.


En deze heb ik nog klaar gemaakt.

Ik kreeg een recept van een collegaatje:

1 eetlepel suiker en 2 eetlepels zout op 1,5 liter kokend water.
Daarin doe je wat groentes zoals:
tomaten
courgette
paprika
wortels
ui
en wat teentjes knoflook

Dit laat je een week staan en dan kan je het nuttigen het is dan wat zoet zurig.

Ben benieuwd nog 6 daagjes wachten.

1 opmerking:

petronille zei

Ik ben benieuwd hoe je groenten in het zoetzuur zullen smaken.