zaterdag 1 maart 2014

Spingroep

Vroeger mocht ik in de grote vakantie naar mijn oma en opa die in Voorburg woonde.
Mijn oma had een buurmeisje van mijn leeftijd dus dat was altijd gezellig.

In een van die weken werden buurmeisje Carla en ik dan elke morgen op de fiets, een achterop en een op de stang, weggebracht door Carla's vader, buurman Henk naar een kasteeltje.
Ik vermoed dat het Kasteel Duivenvoorde was in Voorschoten. 
(mocht iemand het zeker weten of dat het ergens anders was dan hoor ik het graag)

Kasteel Duivenvoorde Bron: www.panoramio.com
Wij vonden dat geweldig want daar mochten en leerden we weven, kantklossen, Hindeloopen schilderen,   (kregen we een oud versleten kinderklompje mee of een oud dienblad ofzo)
haken, breien en Spinnen..........

Carla (links) en ikke aan het spinnen, dit was onze favoriete bezigheid.
 ........ en nog veel meer 
en aan het einde van de dag gingen we naar een ander vertrek dat was beneden, ik vermoed een keuken ofzo en daar zongen we met z'n allen.
Ik vond het daar altijd helemaal super!

Een soort speelstad maar dan anders.
's middags kwam buurman Henk ons weer halen, op de terugweg gingen we dan eerst langs hun paardjes om deze te verzorgen. Die bij de volkstuintjes stonden .
Daarna weer terug naar oma en opa op naar een volgende fijne dag....

Komende dinsdag heb ik net zoiets ........dan in Ouwerkerk
Niet samen met Carla en ook niet gebracht door buurman Henk 
Dit keer kruip ik zelf achter het stuur op naar Alet en neem ik mijn eigen wieltje mee.
Alet heeft daar ook een winkel en geeft allerlei workshops.
Ik ben heel benieuwd en heb er veel zin in!!!

Fijn weekend!!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een geweldige jeugdherinneringen.. wow, dat je zulke bijzondere dingen mocht doen in een echt kasteel!! Daar is dan ook zeker je liefde voor spinnen geboren! Ik wens je volgende week net zo veel plezier toe op Schouwen, en wij zien elkaar vast een volgende keer bij de spingroep :)

petronille zei

O wat leuk om te lezen. Ik heb zelf op mijn 14e of zo leren spinnen bij iemand op het dorp en voor mijn eindexamen Havo heb ik een spinnewiel gekregen. Moet je nu eens mee aankomen... Fijne zondag ennatuurlijk dinsdag ook een fijne spindag.

Barbara zei

Wat leuk, ik herken idd Carla op de foto, mooie herinnering xx