woensdag 5 maart 2014

Wolletjes

Voordat ik naar de spingroep ging heb ik nog het een en ander zitten freubelen.
Ik wil altijd eerst zelf uitproberen zodat ik iemand die mij feedback geeft kan begrijpen wat hij/zij bedoeld.
Dus "Ikke selluf doen".


Toen ik mijn spinnewiel kocht zat daar al een volle klos op, ik vermoed van de vacht gesponnen.
Zo vet en vies als modder ook al zou je dat hier op de foto niet zeggen.

Dus heb ik deze eerst op de haspel gedaan en een streng van gemaakt en daarna gewassen.
De streng weer laten drogen en er 2 bollen van gemaakt zodat ik deze kon twijnen zodat  ze me bij de spingroep konden vertellen hoe ik het beter moest doen, hij moest wat meer gedraaid worden maar gelukkig kan het gewoon nog een keer van de bol op het wieltje.

En verder had ik nog wat gesponnen, dat is een mooie dunne draad en niet teveel gedraaid, dus daar gaan we rustig mee verder.


Dit is de krullenbol die ik bij Alet heb meegenomen.
Mooi he? Ik ga er denk ik iets van kussens van maken ofzo.
Helemaal zin in.

Bron: www.omroeptholen.nl
Aanstaande zaterdag, dus 8 maart, is er Lammetjesdag in Sint Maartensdijk, georganiseerd door schaapsherder John Sterrrenburg op het terrein aan de Eerste Dijk.
Er is van alles te doen, natuurlijk lammetjes aaien en knuffelen zo'n 250 stuks!!! Demonstratie schapen drijven maar er is ook een springkussen, muziek en ook de spingroep is daar. 
Ik denk dat ik eens een kijkje ga nemen met de stoere tuinman, die zal het helemaal geweldig vinden denk ik.


Wat je al niet kunt doen met een bosje narcissen ........


Maar zonder fratsen vind ik toch altijd nog het mooiste.
Hoort ook wel bij de schaapjes en lammetjes vind je niet?

Ik kan daar altijd helemaal vrolijk en gelukkig van worden narcissen en dartelende lammetjes in de wei.....dat is echt lente!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee, wat leuk allemaal! Dan zie ik je vast zaterdag op de Lammetjesdag :)

Barbara zei

Heerlijk he dat lente gevoel ik heb de hyachintjes binnen gehaald voor de heerlijke geur :) puber Chloe vind ze stinken haha.

Geniet lekker zaterdag met je stoere tuinman en neem een lammetje mee naar huis :) wol uit eigen tuin 😘😘😘