zaterdag 11 augustus 2012

Oogst


 Ondanks het "slechte"weer heb ik toch nog een redelijke oogst.

- 2 Courgettes
  Vorig jaar konden we ze niet opgegeten krijgen en nu is dit tot nu toe de oogst en dat van 3 planten.
- Aardbeien
  De eerste keer was in juni en toen zaten we in frankrijk en hebben de buren de oogst lekker opgepeuzeld
- Boterboontjes 2 kilo
  Dat was de eerste pluk maar ik zag vandaag dat er al weer genoeg  aan hing om te plukken. Er zitten ook dubbele aan zoals op de foto   hiernaast, ze doen me gek genoeg aan een walvis met jong denken....
- Tuinbonen
  Ook hier heb ik al 2x van geplukt en ik denk dat ik morgen maar weer eens in de bonen ben.
- Erwten
Hier was de oogst niet zo denderend van misschien had ik iets meer kunnen plukken als ik ze eerder had geplukt maar ik weet niet of ik ze volgend jaar weer zet.
- Aardappels
Dit was meer dan ik verwacht had. Toen we thuiskwamen van vakantie had ik geen aardappelplanten meer maar alleen nog dode stengels dus ik had eigenlijk niets meer verwacht
- Knoflook
Ook aardig wat, ook dit had beter kunnen zijn als ik ze gelijk in het najaar had geplant en als het weer wat beter was geweest
- Tomaten
Er hangen er aardig wat aan ook in de tuin ze worden nu voorzichtig oranje. Vorig jaar werden ze ook gelijk rot met dat ze oranje werden dus ik hoop dat we er nu ook nog een paar op kunnen eten.
gepelde knoflook
-Stokbonen
Deze zijn nog in de maak dus ik ben benieuwd wat dat wordt
-Rucola
dat groeit als een speer en het is heerlijk ik denk dat ik het van de winter in een pot binnen zet
-Spitskool
Deze heb ik laten groeien en weggegooid, ze zaten al snel helemaal onder de slakken.
-Pompoenen
Deze groeien ook al aardig maar die moeten ook nog even.
-Prei
Ook deze doen het prima


knoflook ligt te drogen

De sla en de andijvie natuurlijk niet te vergeten, die groeien ook altijd super. Ik zag ook nog een paar redelijke appels aan het ieniemini appelboompje hangen. Dan heb ik nog frambozen, bramen en allerhanden kruiden. Alleen de peren en de rode bessen hebben niets gedaan.

Maar al met al best weer aardig wat om van te eten niet? Dat wordt weer afkicken van de winter. Ik vind het altijd zo super om 's avonds thuis te komen de tuin in te lopen en eens te kijken wat we die avond weer eens eten of wat ik met elkaar kan combineren.

Geen opmerkingen: