donderdag 2 augustus 2012

De tuin


Zo zag de tuin eruit toen ik 2 jaar geleden ging kijken bij het huisje in Zuid-Beveland.
Een grote dorre vlakte met onkruid plat gespoten door gif.


Toen ik in September de sleutel kreeg was de tuin supergroen ... met jawel een heleboel kontjes hoog onkruid. Dus na bergen onkruid eruit getrokken te hebben een vijver te hebben gegraven  zag het er ongeveer zo uit...







Vorig jaar zag het er zo uit met een stukje groente tuin erbij.




Nu is het weer een groene oase maar nu meer naar mijn zin.
Op het stuk grond achterin komt nog een grote vijver en een soort veranda waar je dus ook heerlijk kan genieten van de tuin als het net iets minder weer is of waar je in de zomer 's morgens vroeg heerlijk in het zonnetje kan ontbijten.

Maar wat een verschil he, en dat in nog geen 2 jaartjes tijd!!


De vijver nu... 
met daarachter de moestuin. 


en zo ziet de kruidentuin er nu uit.
Jawel ook redelijk wild zeker met de bieslook, munt en citroenmelisse.
Maar elke avond duik ik even in de kruiden om in het eten te doen of lekker voor de thee.
Ook kan je heerlijke siroop maken van bijv. de citroenmelisse.

Mochten er in Zeeland of in de buurt van Zuid-Beveland nog mensen zijn die graag Bieslook, bonenkruid,citroenmelisse of doordragende aardbeienplantjes willen hebben ..... er staat genoeg dus laat het me dan even weten.



1 opmerking:

Anoniem zei

Wow, van sahara naar oase..!