donderdag 14 januari 2010

Pizza en winterspullen / Pizza and winter stuff

Op het moment werk ik 4 ochtendjes, het werken wordt weer heel rustig opgebouwd. Ik kan gelukkig zeggen dat de tijd dat ik thuis mag zijn ik daar ook wel van kan genieten. Je kan eens dingen doen waar je anders geen tijd voor hebt of neemt. Dat betekent dat je bijvoorbeeld ook allemaal lekkere dingen kan maken. Aangezien je ze ook wel zelf moet proeven ;-)) om te zien of het wel goed gelukt is, kan dat weer een nadeel zijn, zeker als je maar zo weinig kan/mag bewegen.

Maar ja je kan niet alles hebben he....???!!

Het zou afgelopen weekend weer onbegaanbaar worden dus heb ik zaterdagmorgen vroeg allerlei eten in huis gehaald geneog om de komende 4 dagen ofzo niet meer perse het huis uit te moeten. Nou viel het hier in het zeeuwse reuze mee gelukkig.


Vanwege de grote hoeveelheid van van alles wat bedacht ik me dat ik wel zelf pizza kon maken. Dus aan de slag. Vanuit dit recept een bodem gemaakt en 'm met allerlei groente en ander lekkers belegd. Ik moet zeggen hij smaakte prima maar er zit toch wel heel veel werk aan, meer dan dat ik had gedacht.


Because of the weatherforcast that said there would be snowstorms I bought enough food for about 4 days, so I didn't have to go for grocery anymore. I'm only working for 4 mornings, so now I have alot of time to do the things I normally haven't got or take the time for. These two together gave me the idea of baking/making fresh pizza. It tasted really well but it was also a bit more work than I expected.


Vanwege mijn laatste strandwandeling kreeg ik toch het idee dat het misschien de volgende keer toch wel handig zou zijn om iets op mijn hoofd te zetten, iets wat in ieder geval mijn oren bedekte, want die waren half bevroren. Ik heb dus nooit een muts op, ik kan daar niet tegen. Ik had al eens een patroon bewaard van deze hoofdband, Calorimetry .

Ik heb 'm gemaakt van Wibra's Eva, nld 5mm. Mijn hoofd is niet zo groot dus ik nadat ik Calorimetry klaar had kon ik weer overnieuw beginnen. In plaats van de 120 steken ben ik terug gegaan naar 90 steken en nu past ie prima.

Ik was ook al een paar keer op zoek geweest naar mijn wanten maar die kon ik ook al nergens vinden dus ook hier een paar nieuwe voor opgezet. Toen er 1 want af was kwam ik natuurlijk mijn andere wanten tegen........ zal je altijd zien.

Maar ik ben erg blij met mijn nieuwe sneewklokjes wanten, ik vind ze goed gelukt en ze zijn heerlijk warm.

Nu wil ik er nog een soort Col/das bij maken.



5 opmerkingen:

lucie zei

Mmmm ziet er lekker uit je pizza! het is wel wat werk maar ook wel veel lekkerder, vinden wij.
Ik doe altijd gewoon broodmix voor de bodem, deeg kneden in de broodmachine, dus dan valt het nog wel mee met het werk.

Je handschoenen zijn werkelijk prachtig!!!

groetjes Lucie

Ammerins zei

Dat ziet er leuk en lekker uit zeg! Pizza bakken, dat heb ik nou al een hele tijd niet gedaan... Goed idee voor dit weekend! En mooi hoor, die wanten, zeker geen overbodige luxe met dit weer!

Anoniem zei

water loopt me in de mond, is het niet van de pizza dan wel van je calometry en wanten!

Martine zei

Wat een mooie wanten!

(ik krijg honger trouwens, hoe zou dat komen....)

Anoniem zei

Ik ontdekte hier het patroon voor de Calorimetry. Na een beetje wenkbrauwen fronsen ben ik gewoon begonnen aan het patroon. Het bleek supermakkelijk en het was dan ook meteen klaar! Nu alleen nog een foto maken en posten op mijn blog. Die van jou heeft hele mooie kleuren!