zondag 11 augustus 2019

oh dear...........



Voor de crowdfunding van de Peerie Makkers breide ik deze hoofdband nog
Allemaal J&S garen.
Zo leuk om te doen die kleine fair-isle projectjes.


Een paar jaar geleden kocht ik bij schaap en draak deze mooie roving vlechten.
Ze plopte opeens weer op in mijn hoofd om te spinnen.


Het geeft een mooi draadje alleen vaak vind ik de kleuren ongesponnen veel mooier.


Deze zonder de zijde is af dus nu bezig aan die met zijde........
dat is een iets grotere uitdaging want het is lastig uit elkaar trekken maar ook super glad dus soms gaat het weer net iets te snel en te gemakkelijk en ben ik opeens mijn draadje kwijt......
Ik moet zeggen ik heb er minder zin in dan de vorige 😉


Er zat al een tijdje een patroon in mijn hoofd om te maken, namelijk de 'Zweig' van Caitlin Hunter.
Ik had 'm al wel honderd keer voorbij zien komen in allerlei podcasts.
Mooie trui maar op dat moment was ik er niet door geinspireerd totdat ik 'm bij iemand zag die 'm aanhad terwijl de mouwen nog niet gebreid waren........... en toen viel er opeens een kwartje en ging er een lichtje branden enz enz.


Ik wilde een zomerversie ervan, ik had nog een aantal leuke gekleurde katoentjes liggen waaronder een hele mooie geel gemeleerde en ook nog wel een effen geel en wit.
Dus ik dook m'n voorraad in..........
Dat was een hele diepe duik de gemeleerde had ik al snel gevonden maar de effen niet......ik wilde het meenemen op een weekendje Luxemburg, dan maar niet.
Ik nam daarentegen een blauw/groen gemeleerde mee om een andere te maken dus maakte ik een proeflapje.
Nadat ik terug van weg geweest weer mijn voorraad in dook kwam ik een hele zak met Real Jeans garen tegen......... oh ja.... die had ik ook nog.

Het paste enorm mooi bij mijn blauw/groene proeflapje dus ik besloot om Zweig van deze 2 te breien.

Ik snapte de blauwe plekken op mijn handen niet echt tot ik in de gaten had dat het precies die plekken waren waar het jeans garen overheen liep of waar ik het mee vast had hahaha


Dat was wel even schrikken dus het proeflapje hup in de was en wachten wat het zou doen......
Gelukkig liep het niet door met wassen.
Het is dus de chemische reactie met mijn huid/zweet, dus misschien ben ik dadelijk met dragen een gedeeltelijke smurf....... maar dat mag de pret niet drukken.


Het is een interessant project om te breien met het inbreiwerk en de kant rand.

Ik had lekker 2 dagen vrij genomen maar helaas mijn lijf ook........
Mijn rug zag het niet zitten om weer zo'n weekend aan te gaan.

Dus in plaats van de tuin en dergelijke te doen heb ik zitten breien aan mijn Zweig.
Ik ben nu bijna op het punt dat ik de mouwen en de panden kan scheiden.

Maar ja ..... alleen maar breien gaat 'm ook niet worden natuurlijk want dan krijg ik weer teveel pijn aan mijn handen en zit ik teveel met mijn rug........ aan de andere kant van de kamer zag ik een mand met gele lonten staan. Ja daar was ik ook al een hele tijd geleden aan begonnen, misschien wel al vorig jaar.
Maar beneden in de kelder stond mijn kaardemolen met de nog te kaarden Swiftervacht.
Dus ik heb het hele spulletje naar boven gehaald want niet alleen mijn lijf werkte niet mee ook het weer liet het aardig afweten en met 7bft is het niet verstandig om buiten met wolletjes te gaan spelen.


Ik vond dat ik eerst mijn Swifter vacht moest afmaken voordat ik verder zou gaan aan de gele lonten dus kaarde ik afwisselend met breien en een beetje opruimen zover als dat ging deze berg met Fluffines............😍 1,4 kg.


De eerste ronde is gedaan dus nu nog 2 te gaan en dan kan ik verder met .........
Nee helaas nog niet met de gele want over een paar weken ga ik weer naar Shetland en zal ik gaan helpen bij de Peerie Makkers en wat van spinnen laten zien dus wil ik ook wat verschillende lokken en andere stadia in het proces van verschillende rassen meenemen.

Dus eerst nog even wat huiswerk maken.


En ja wat moet je dan nog meer met zo'n lijf en zulk weer om jezelf te vermaken .........
Tja dan ga je maar online shoppen...

Zo kwam ik op fb een berichtje tegen van een andere spinner die dit kleine wieltje had gekocht en er lekker op bezig was. Ik had er al eerder naar gekeken maar was bang dat het te popperig zou zijn en dat het te snel kapot zou zijn. Na wat heen en weer gechat  ga ik overstag en koop dit leuke kleine wieltje op de hoop dat het binnen is voordat ik op vakantie ga. Want dat is de reden dat ik 'm gekocht heb.
Mijn E-spinner is toch nog vrij groot al is dat niets in vergelijking met een gewoon spinnewiel en het is ook nog eens 5x zo duur...........ok het is ook 5x zo stevig denk ik.


Maar je weet nooit wat er allemaal op je pad komt dus liever wat kleiner en goedkoper.

Ik bestelde het zwart witte wieltje en als je dan toch zo lekker bezig bent op het net dan bestel je er gelijk nog wat lonten bij toch....??


Janneke Plomp adverteerde dat ze verschillende pakketjes had gemaakt van 100 gr met verschillende mixen.
Dus leuk om te proberen en mee te spelen.


Ook was er nog iemand die van zijn Wool week Annual van 2016 af wilde dus ook deze overgenomen.........
Tja online en fb zijn niet zo goed voor mij geloof ik .....ach we hebben weer een paar mooie hebbedingetjes erbij.......had ik ze nodig??? .........nee niet echt maar gewoon leuk voor de heb.....😉

Gelukkig is met al die 'rust' mijn rug weer een stuk beter.
Toch nog maar even rustig verder breien en kaarden 😉 het is er weer voor.........


3 opmerkingen:

hobbyloes zei

Wat prachtig rondgebreid en met mooi patroon en kleuren.
Haha, wat grappig dat je blauwe vingers had, hopelijk blijft het niet afgeven, meestal na een wasbeurt niet meer.

Knutselpret zei

wat mooi zeg mooi patroon

Edi zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.