maandag 14 januari 2019

Nieuw jaar, Nieuwe kansen

zoveel nieuwe mogelijkheden........
nieuwe ideeën
nieuwe projecten

andere gezondheid
oude projecten
nieuwe vakanties
nieuwe plannen
enz enz..........


Maar eerst nog even oud nieuws
Zo zat ik in het eerste weekend van december in Salland
in Park Alerdink waar Paula Overkempe weer het 'Beleef Shetland in Salland weekend' had georganiseerd.

Een heerlijk relaxed weekend waar je alleen maar bezig bent met kletsen, breien en breigerelateerde workshops als je er zin in hebt.....
en verder mag je helemaal niets.....euh ja....genieten.
Een super gezellig en goed verzorgd weekend.


Waar ik me oa op had gegeven voor de Workshop 'Mor Astrop' 
gegeven door Hadewych van der Werf 


Een bepaalde breitechniek waar je hele mooie sjaals mee kan maken.


En 's middags mocht ik deelnemen in de Workshop 'In the mood' bij Paula zelf.
Eerst heerlijk scheuren, knippen en plakken om een Mood board te maken.


Van daaruit ga je je kleuren kiezen met daarbij neutrale en een contrast kleur


Waarmee je dan een fairisle patroon gaat breien.
Je kan je voorstellen dat als je de kleuren in andere volgorde zet dat het een hele andere uitstraling krijgt.

Ook dit was een super leuke en leerzame workshop.

Zo was er ook nog een workshop Knopen maken bij mevrouw Vos maar deze had ik vorig jaar al gedaan en ook waren er nog een paar Talks 1 over Noorwegen door Hadewych en 1 over Shetland door Paula.


Zondagmorgen hadden we een modeshow van alle geweldig mooie truien, sjaals, mutsen en wanten en wat al niet meer welke iedereen die deelnam aan het weekend gemaakt had.
Hier een kleine selectie van alle supermooie spullen welke dan geshowd worden door 3 mooie dames alle 3 familie van Paula. 


Dit waren een paar dingen die ik ingeleverd had


En natuurlijk alle SWW 2019 mutsen.


Natuurlijk vierden we ook dit jaar weer Yule, helaas niet buiten van de keer want het was niet bepaald lekker weer.......


Maar bij Yule horen ook cadeaus. Dingen om de winter door te komen.
In dit geval had ik dus oa sokken 
Voor de kleintjes een paar gekochte warme wintersokken van Disney maar voor Schoondochter S (SDS) een paar eigen gebreide. 
Een mooi wolletje van Online met Alpaca. Een simpele 3-1 rib met kleine en grote hiel.


En voor Schoondochter A (SDA) liep ik tegen een mooi gekleurd garen aan met precies het rood van haar nieuwe jas. Dus nam ik 2 bolletjes mee.......


Al breiend kwam ik met 1 bolletje niet verder dan 40cm .....
dat werd dus een hele zoektocht naar nog meer bolletjes want het was garen van de Action en die hebben altijd maar 2 of 3 bolletjes van een kleur liggen.
En natuurlijk niet meer die ene van mij......


Ik kan je vertellen ik heb heel wat Actions gezien, overal waar ik toevallig in de buurt moest zijn keek ik of er toevallig een action in de buurt was. In Hoeven, Bergen op Zoom, 2 in Roosendaal, Vlissingen, Middelburg, Goes, Kapelle hahahaha 
En zelden met lege handen naar buiten maar zonder die bolletjes.........


Dus het is een duur sjaaltje geworden maar veel belangrijker ze was er blij mee.
Ze was even bang dat ze m zelf verder af moest breien want hij was nog maar op de helft met Yule...... en had 'm dus zo onafgemaakt ingepakt.
Ik had er meer rood in verwacht maar gelukkig is ze ook helemaal weg van paars vertelde ze me een paar weken voordien....phoeheee dat was een opluchting.


En mocht er nog iemand twijfelen of blocken nut heeft..............


2 opmerkingen:

hobbyloes zei

Leuk weekend heb je gehad, fijn om zo met z'n allen bezig te zijn en ook nieuwe ideetjes op te doen.
De sjaal voor je schoondochter is prachtig.

Knutselpret zei

Dat was,een hele speurtocht naar de bolletje k ap vervelend als je tw kort komt. Mooie sjaal