zaterdag 21 mei 2016

Spin Challenge (3) 24 uur Zeeland

En zo zijn we opeens weer 2 maanden verder en kan ik eindelijk het eindresultaat van de Spin challenge laten zien want deze hebben we 2e Pinksterdag in moeten leveren met de Markt van Textielwerk Wol en Zo in Ouwerkerk.


Waar we enorm geboft hebben met het weer en het was weer super gezellig met overal supermooie spulletjes.

maar goed Spin Challenge:


Het begon hiermee
Dit kregen we weer terug dus dat werd brainstormen wat ervan te maken.


dat werd ongeveer dit idee



Dus spon ik de draadjes in die volgorde


En breide ik met vakantie dit begin van de gesponnen draadjes


maar dat was veel te kort om er iets nuttigs van te maken
ik mocht er 100 gram eigen materiaal aan toevoegen, verfde 100 gr merino en blende dit op de kaardemolen met de bayardine die ik op de beurs gekocht had 


en spon daar dit mooie draadje van 


en besloot een sterren hemel ervan te maken met ook nog wat sterren kraaltjes.


Het eerste gedeelte versierde ik met 


Gevilte zonnetjes de opkomende en de ondergaande


Haakte ik een Schaapje in het patroon van een zeeuwse knoop met een enkel gesponnen draadje van  Zeeuws melkschaap
en mhaakte ik inimini bloempjes en om ze nog kleiner te krijgen vilte ik deze ook nog.



Gebruikte ik het vlas voor het hekje bij het schaap, de rietstengels en een label waar ik een stuk schelp op maakte met de tekst '24 uur Zeeland'
Alles zodanig om het eraf te kunnen halen en te vervangen voor iets zachters voor het draagcomfort 


Naaldvilte ik een zeehondje en naaide inimini schelpjes aan de col


En gebruikte stukjes schelp als knopen om het ook als Col te kunnen dragen.


Als verdere afwerking haakte ik een schulprand langs de zijkanten
en 
TAAAADDAAAAA!!!!




1 opmerking:

Anoniem zei

Super leuk bedacht en uitgevoerd.👍😀