maandag 5 december 2011

Onderzetters

Ik doe wel zielig dat ik niet met een handwerkje op de bank zit maar de afgelopen weken heb ik ook af en toe wel eens op de bank gezeten met een handwerkje. Dit keer met een boel bolletjes katoen in alle soorten en maten en het patroon van African flowers wat ik hier in het engels met foto's en hier in het nederlands tegenkwam.

Ik had nog heel veel soorten katoen van die dunnere voor nld 2 maar ook dikkere voor nld 4,5. Ik heb dit dus samengevoegd, de dunnere gewoon met een dubbele draad en nld 4,5 dit ging prima. Deze vond ik er wel heel zomers uitzien, lekker fris zo met dat wit en die felle kleurtjes. Moet er natuurlijk geen koffie overheen gaan....


Toen ik ermee bezig was deden ze me opeens aan papavers denken, dus heb ik er ook een aantal in het rood gemaakt.

Je zou bijna denken als je deze kleurtjes ziet dat het al bijna zomer is in plaats van bijna kerst.

En zulke chagerijnige onderzetters had ik nu ook weer niet, zoals je kan zien vind B3 ze niet te versmaden (tandafdruk in de gele). Dat zal met deze katoenen wel anders zijn.



Ik heb nog een bol "Sparkle" gekocht bij de Zeeman echt een leuk wit acryl garen getwijnd met een metaal garen wat een beetje die parelmoer achtige weerschijn geeft. Lijkt me leuk om daar kerststerren van te haken (nog meer onderzetters??) en wat sneeuwballen. Om toch een beetje over te gaan naar de Kerstsfeer.

Je moet voor de grap eens afbeeldinge googlen op African flowers, je krijgt de leukste ideeen en mooiste kleuren explosies op je beeldscherm.

1 opmerking:

Anje-Grietje zei

Wat een superleuke onderzetters heb je gemaakt, enig!
Je Papavers zijn net echt!!!
Lieve donkeredagen groetjes, Anje.