zondag 4 december 2011

Mijn weekend

 Zo zag mijn slaapkamer er uit in februari 2011, net verhuist.
Deze foto was ook wel een beetje gesmokkeld want niet alles was al behangen.


Aangezien ik er achterkwam dat het erg vochtig was in de slaapkamer werd de boel weer uit elkaar gehaald en werd het bed tijdelijk verkast naar de woonkamer. Eindelijk tv kijken in bed...... ;-)) Ik nam maatregelen om het vocht tegen te gaan. De buitenmuren werden ingesmeerd met het vieze goedje waar ik over vertelde.


Het ging toch wat langer duren dan verwacht, eigenlijk wilde ik ook af en toe een enigzins normale woonkamer(er staat nl ook nog een gedeelte van de computerkamer in de woonkamer daar was ook al begonnen met bouwwerkzaamheden). Dus de logeerkamer werd weer uit elkaar gehaald en het bed weer naar de logeerkamer verkast. Dit is maar een heel klein kamertje van 3m x 2,5m dus de matrassen passen er net in.


En zo ziet mijn slaapkamer er nu uit..........
Hier heb ik ook dit weekend doorgebracht, onder de vloer, Druk met schimmels weg borstelen, de onderkant van de vloerplaten en balken helemaal schoonschuren.


Dus gewapend met borstel, schuurmachine, kinderharkjes (voor het puin weg te harken), mondkapjes, stofzuiger en ............... electrische vliegenvanger ondergronds.

"Electrische vliegenvanger" zul je zeggen "wat moet je daar nu mee onder de grond..........???"
Nou ...... ik zat daar niet alleen..... ik zat daar met honderden bloeddorstige monsters dus ik moest wel een wapen meenemen. Nooit begrepen waar al die muggen blijven in de winter maar nu weet ik het !!! Onder MIJN slaapkamervloer!!!!

Je ziet de witte donslaag van de schimmels tussen de balken.


Niet echt een gezond millieu tenminste niet voor mij, wel voor de huiszwammen. Er zijn verschillende soorten maar alle soorten die je hebt zijn wel vertegenwoordigd onder mijn vloer. Witte, gele, bruine... het hele kleurenpalet.



Na de boenbeurt moest al het houtwerk in gesmeerd worden met schimmelwerend middel.
Pvc pijp in de ontluchtingsgaten gemaakt, nu nog gaas kopen om de pijp af te schermen want anders zit het dadelijk onder de vloer weer vol met muizen en andere beesten. En hopen dat de boel snel droogt en dat mijn slaapkamer er binnenkort weer net zo uitziet als de bovenstaande foto van februari.

En dat allemaal terwijl je dan in je koffiepauze andere hun blogs leest dat ze lekker op de bank met een handwerkje en een bakje koffie in hun o zo gezellige huisje.........

IK BEN JALOERS!!!!
 Maar hopen dat ik over een poosje met dat knusse binnen-blijf-weer opgekruld op de bank kan zitten met een leuk handwerkje...



3 opmerkingen:

Me zei

Jemig wat een werk zeg en zo te zien hou jij ook van de gitaar?

Marbada zei

Ja klopt ook dat vind ik heel leuk om te doen net als zingen.
Dat mag ik elke donderdagavond met de band. Op dit moment ook vaak in het weekend omdat we in april premiere hebben in het theater van "De schaduwkant van de maan" van Pink floyd (Dark side of the moon album)
Daar zal ik volgende keer een blog over schrijven.

Anoniem zei

Ohhh, wat vreselijk... jeetje, hier wordt je niet vrolijk van...! Maar als ik dan die foto zie op je vorige logje, dan wordt ik toch weer jaloers op je! Mijn huisje is dan wel droog en af (ahum...), maar dit uitzicht krijg ik never nooit!