woensdag 30 november 2011

Kleurrijk / Colourful

Ondanks de kou en de herfst bloeit de oostindische kers nog volop wat ik helemaal niet erg vind.
Het staat heel gezellig in de tuin maar ook in een saaie witlofsalade.
Ik had alleen witlof, appel, mais en gekruide kaas, wat dus allemaal een beetje dezelfde tint heeft.
Om de salade wat op te fleuren (letterlijk en figuurlijk) heb ik er wat oostindische kers ingeknipt en wat komkommerkruid bloemjes en nog wat verse kruiden uit de tuin.
Ik doe vaak bloemetjes in de salade bijv. viooltjes en bovenstaande natuurlijk, er zijn zoveel smakelijke/fleurige eetbare bloemen, hier kun je wat meer info vinden.

Ook kun je allerlei "onkruid"eten, wat dacht je van madeliefjes of hondsdraf in de salade......???
Laurette van Slobbe weet hier alles vanaf.
Ook hier heb je er nog een leuk stukje van.
Hier ook nog met recepten en je komt nog veel meer tegen als je googled op eetbaar onkruid.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh lekker, ik geniet ook altijd zo van bloemetjes in de salade... jammie! Vandaag gaan we bij jou in de buurt een route lopen, bedankt voor de tip!

Anje-Grietje zei

Heerlijk en fleurig deze witlofsalade, toch een opvrolijkertje op tafel in deze donkere dagen.....
groetjes Anje.