zaterdag 30 juli 2011

Productie


Dit is de Flappy Flounder voor B3 alleen z'n oogjes moeten er nog opgemaakt worden.Van de FF dan he, B3 heeft al oogjes en wat voor 'n oogjes... Je weet wel van die heel ondeugende met van die pretlichtjes, tja hoe kan het ook anders met z'n 10 maanden. Ik heb deze FF van Multi Color van de Zeeman gemaakt en op nld 8. Deze meet zo ongeveer 26cm aan lengte en 22cm aan breedte.


Ik wilde even een simpel project waar ik niet hoefde op te letten 0f te tellen, gewoon eigenlijk op therapeutische basis. Domweg de naalden laten tikken al gaat dat moeilijk met die bamboenaaldjes.
Spontaan melde schoondochter S(SDS) dat zij wel een paar gebreide sokken wilde. Gelukkig heeft ze "maar" een klein maatje(niet)..... maar ach ze worden met alle liefde gemaakt hoor.





Van de week is B2 gezellig een middagje meegeweest naar huize weltevree om lekker te "rommelen" , zoals ie zelf zegt, in de tuin.
Gewapend met eigen schep en hark en natuurlijk nieuwe zelf uitgezochte plantjes heeft ie de tuin weer heel kleurrijk gemaakt.

Voor het eten natuurlijk nog op jacht voor verse paarse bonen en aardappelen.
Alleen de bramen die luste die alleen als ik ze in de winkel in een doosje zou kopen maar niet zo van de struik hoor.



En het is natuurlijk ook weer tijd voor ook nog wat andere productie er is weer volop fruit te plukken.
Zo mocht ik bij iemand pruimen komen plukken en kreeg ik ook nog een paar rabarber stengels mee, we waren al weer een keer in 't wild kerspruimen en wat bramen wezen plukken. Dus vandaag ben ik de hele dag druk geweest met jam en sap maken terwijl er mannen druk waren om mijn dak af te maken.


Geen opmerkingen: