donderdag 4 februari 2010

weekendje weg / weekend holiday

Vanwege de voorspellingen van veel neerslag had ik voor dit hotel gekozen omdat het ook een zwembad, sauna, fitness, squashbaan en nog veel meer faciliteiten heeft maar toch ook vlakbij de Strabrechtse heide ligt. We reden dus ook vrijdag middag al in de regen naar Geldrop begeleid door wat gemopper van vriendjelief vanwege de regen.

Maar de volgende morgen was het weer een schitterende witte wereld met een zalig zonnetje.
Na een overheerlijk uitgebreid ontbijt richting de heide, vanaf de parkeerplaats van het Beekdal van de Rul zijn er een aantal wandelroutes uitgezet tot 5km.


Het leuke is dan ook dat je overal sporen van dieren tegen komt in de sneeuw.
En er zijn heel veel sporen!!

Ik vond hier nog een leuke site van staatsbosbeheer voor kinderen waar onder het kopje speuren naar sporen je een "spel"gebied uit kunt zoeken en waar je dus op zoek kan gaan naar sporen en ook nog vragen krijgt. Leuk voor een regenachtige dag.

Lots of footprints in the snow from the animals.


Voor het fotograferen is het ook geweldig weer het levert altijd mooie plaatjes op.



We took a weekend holiday in an NH Hotel in Geldrop.
On Friday we drove to Geldrop in the pouring rain.
But the next day when we awoke the world was covered in snow and sunshine.
After a good breakfast we went for a walk on the " Strabrechtse heide"

Ook zondag was het weer geweldig weer en hebben we het laarzenpad gelopen. Deze route vind ik iets minder omdat het ook een stuk door de woonwijk gaat.

Gelukkig hadden we geen laarzen nodig, maar af en toe kraakte het behoorlijk onder de sneeuw en hoopte je dat je niet verder doorzakte.

Sunday it was also lovely weather, a bit colder but nice enough to go for an other walk. I think we'll go there again in august or september when the heather is in bloom. It will be a nice purple landscape.


Het Konijnen loopje/pad is een route (3,5km) die op de heide blijft deze vond ik wat leuker.

De derde route hebben we niet meer gelopen, deze is voor volgende keer. Half augustus-september staat de hei in bloei dan zou ik er graag nog eens gaan kijken.

Het is zo'n groot gebied dat er vast nog meer routes zijn.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

O, wat een heerlijke foto's, prachtige landschapjes, maar ik ben blij dat het hier weer even weg is hoor....

Catharina zei

Wat zullen jullie genoten hebben.Prachtige foto's ook.
Toch fijn dat er nog sneeuw lag, geeft wel iets extra's.
Ja, ik hou van sneeuw !!! ( hahaha).

hannah zei

Wat een prachtige foto's! Fijn dat het een zo'n mooi weekendje weg geworden is.

lottebees zei

nou kwam ik via via hier terecht terwijl ik zocht naar leuke patroontjes om te breien.
Gelijk zag ik het patroontje wat mijn eerste echte projectje was.
Blijkt de maakster gewoon uut utzelfde durp te komen als ik.
Kleine wereld

Anoniem zei

Prachtige foto's zeg. Maar even heel iets anders: in december 2008 bood je via brei.startpagina patroontjes aan van kindermutsen. Is dat aanbod nog geldig, dan zou ik ze graag hebben.
w.aandentoorn@live.nl

Wilma