zaterdag 27 juni 2009

Bretagne / Brittany

Kleine Foto serie van onze vakantie in Bretagne
Little impression of our Holiday in Brittany.
Vuurtoren bij (Lighthouse ) "Mers les Bains"
vlakbij (near) "Eu" in "Haute Normandie".


"Pointe du Roc" in "Granville"
"Bas Normandie"


Op het strand vlak aan de camping in "Jullouville"
Beach near the Camping site.

Ons uitzicht vanaf onze campingplaats
in "Telgruc sur Mer".

Our view from our campingsite.

West-Bretagne net onder Brest ook hier een schitterende natuur "Finistere"

"Dolmen" middenin de maisvelden bij "St Nic"

Deze zijn heel anders, kleiner dan in de Morbihan.
Dit lijken meer een soort schuilplaatsen.

"Dolmen" middle of thecornfield near "St Nic".

These are totally different from the ones in de Morbihan. Much smaller, these look more like shelters.

"Plage de Bellec"

500m van de Camping. Je kan hier via wandelpaden de hele kust langs lopen.

On the beach near the campingsite, you can here wander along the coastline for miles.

"Pen Hir"
Een schitterend stuk natuur, heel ruig en puur.


Le Forêt de "Huelgoat"

Helemaal geweldig!!! Het is een oerbos waar je je in een Reuzenwereld waant. Het is ook een Bos met mega legendes. Dat kleine stipje blauw dat ben ik. Kun je je een klein beetje voorstellen hoe groot de keien zijn.
Ook in "Finistere" maar meer naar het binnenland.

Marvellous!!! It's a real old Forest with many Legends. It's if you are wandering in a Giants world, the little blue dot that's me so you can imagine how tall the stones are.

There's "the Devils Cave" and "the House of the Virgin" and many many other sites all with their own stories.

"Chateau de Suscinio"

Vlak aan het moeras maar ook aan een schitterend strand.

Close to the marsh/swamp but also a beautiful beach.

Zuid-Bretagne, "Golfe du Morbihan"


Iets minder leuk afscheid van onze vakantie, enorm onweer met HEEEEEEL veel water.

Een bezoekje aan het toiletgebouw wat ongeveer 5 meter van onze tent af ligt komt neer op een soort wadlopen, wanneer ik op het gras stap sta ik tot aan mijn enkels in het water en andere stukken tot halverwege mijn kuiten.

Camping in "Équemauville" vlakbij "Honfleur"

Je snapt we hebben ondanks de laatste nacht weer een geweldige vakantie gehad.

There was a less nicer farewell of our holiday, with a thunderstorm an a lots of water!!

A visit to the toilet block which was about 5 meters from our tent was just like mudflat walking, when I step on the grass I was up to my ankles in water and other times of my way a bit deeper.

But however whe had again a wonderfull Holiday. I really love Brittany.

3 opmerkingen:

Jeannette zei

Geweldige foto's van een -volgens mij- heerlijke vakantie! Fijn!!

Het is daar ook prachtig...

Martine zei

ja, bretagne is een geweldig mooie streek! zo te horen heb je er een fijne tijd doorgebracht!

MariecusBruyn zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van je vakantie! Ik zou zo vertrekken, richtig oerbossen...
Zeg, ik wil je nog bedanken voor je woorden van troost. Het deed me waarlijk deugd.